Hlavní obsah
Finance

Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. Prachy v prachu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pexels.com

Spořit si může každý i doma do prasátka.

Neznám mnoho lidí, kteří nemají nějaký bankovní produkt. Přesto se jich pár najde. Nikdy jsem nad nimi nepřemýšlel. Ať si každý dělá, jak uzná za vhodné a co je komu do toho. Dokud jsem nenarazil.

Článek

Vlastně do dneška nevím, jak probíhá žadonění o výplatu zákonem pojištěné částky, pokud se člověk rozhodne svěřit své koruny a banka krachne. Nikdy se mi nic podobného nestalo. Také si uvědomuji, že peníze nad tento limit jsou pak fuč.

První návštěva v novém domě

Na co mít dva byty, když bydlím jen v jednom, usoudil jsem nedávno a začal se svého nasysleného majetku zbavovat. Co si neužiju, jako bych neměl a na onen svět si s sebou nic brát nehodlám.

Chvilku jsem si s myšlenkou jen tak pohrával, ale pak jsem se do ní pustil s vervou. Ceny bytů sice padají, ale čekat zase na jejich zvýšení se mně nechtělo. Raději si vložit peníze do štrozoku a poplatit dluhy, když je z čeho.

Anketa

Je pro vás a vaše úspory bankovní sektor důvěryhodný?
Jednoznačně. Peníze sice nemám v ruce, ale podívat se na ně mohu každý den.
74,9 %
Raději mám šustění bankovek v ruce. Banky mají velkou moc a žádnou zodpovědnost.
15 %
Ani omylem! Podle mě ohrožují demokracii a samotné jsou jejím možným nebezpečím.
10,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 227 čtenářů.

Na poslední schůzce družstevníků jsem se zapovídal se sousedem, tak jsem mu svůj úmysl předestřel. Mám ho celkem v oblibě, pronajímá si ode mě parkovací místo a je to jediný člověk, který mě kdysi pozval na návštěvu, když se přistěhoval.

Půjčit jde i z ničeho

Sice jsem tehdy viděl nezařízený byt, ale na oplátku jsem ho i já vzal do své pastoušky. Zdravíme se, známe se vlastně už více jak 6 let. Prý vyřizuje koupi bytu pro bráchu, který hodlá také zakotvit v Praze. Představa koupě bytu vedle něj ho nadchla!

Chvilku jsme se handrkovali, ladili smlouvu. Tolik peněz neměl a těžko by je prý sehnal, tak jsem ustoupil a za půlku peněz na účet a druhou půlku ve splátkách jsem se rozhodl, že splním jeho sen.

Před 14 dny jsme si plácli, minulý týden začal splátkovat. Banky v hotovosti přijímají jenom nějaký limitní peníz, tak má lhůtu, aby všechno stihnul asi měsíc. Zaplatil pětkrát a já jsem odeslal dvě velké sumy jako splátku překlenovacího úvěru. A spadla klec!

Kohoutky zavře podezření

V pátek jsem chtěl cvaknout nedoplatek na službách a nic. Červený obdélník mě v net bankovnictví sděloval, že došlo k „Blokaci měny“. Na bankovní infolince nikdo nic netušil, paní až po chvíli zjistila, že bych měl dostat mail a odpovědět na otázky.

Za chvíli přišel. Zvídavé úředníky zajímá, jestli a kam chodím do práce, jestli podnikám a odkud pochází vložené peníze. Vše jsem zodpověděl. Nyní je zajímá, kde vzal peníze kupující. Ať doloží!

Blokují však můj účet. Já ani on nejsme z ničeho obviněni ani obžalováni. Někomu se jen nezdá, proč dochází k vkládání peněz, zdá se mu to podezřelé. Co se bude zdát podezřelého zítra? Nějak tak si uvědomuji, že musím zajistit své běžné fungování. Místo peněz mám houby s octem.

Prachy v prachu, trvá to už čtvrtý den. Na schůzce v bance referent řekl, že o ničem neví a doporučil, ať si „tam“ zavolám. „Tam“ je ovšem infolinka, kde nic neví a paní, co psala mail, nesdělila telefon. Začínám chápat nedůvěru lidí vůči bankám, střadatele virtuálních měn a ty, kteří drží hotovost pod polštářem. Z pěkných reklam na bankovní účet mě situace rychle vyléčila.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz