Hlavní obsah
Finance

Mohl jsem být bitcoinový milionář. Stačilo poslouchat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pexels

První mince kryptoměny šlo získat díky počítačům.

Měna online světa Bitcoin se objevila v roce 2009. Nikdo o ni neměl zájem. Přesto její věhlas stoupal a cena rostla. Není stabilní. Zažila růsty a pády. Nejspíše ještě zažije.

Článek

Příležitosti jsou v životě pro každého stejné. Záleží, jak je kdo využije, nebo nevyužije. Jde o osobní rozhodnutí každého jednotlivce.

Podnikateli se rozutekla šnečí farma

I když mě můj bratr několikrát překvapil, vycházíme spolu výborně. Možná proto, že je mladší, beru někdy jeho nápady s rezervou. Pracuje jako číšník a je spokojený. Vyzkoušel si těsně před covidem provozovat hostinec a moc se mu nevedlo, vrátil se po čase na plac jako zaměstnanec.

Časem ho napadlo, že bude chovat šneky. V lednu asi před dvěma lety jsem se od něj dozvěděl, že k Vánocům dostanu šnečí kaviár z jeho farmy. Držel jsem mu pěsti, ať se daří. V září jsem se pln očekávání přeptal. „Já na ně zapomněl na balkóně a oni mně utekli,“ pronesl posmutněle a já mu řekl, ať si z toho nic nedělá. Varovné světélko se však rozblikalo.

Loni chtěl prodávat křepelčí vajíčka, a tak se na zahradě chalupy našich rodičů objevil malý kurník. Začínat se má s málem, říkal jsem si. Tolik bordelu jsem však ještě neviděl! Pak odešla první křepelka, nepřežila setkání s kunou. Na konci prázdnin jsem dostal dvě křepelky na mrazák. Upekl jsem si je a prvně je ochutnal. Sen byl pryč.

Nerad se zaobírám blbostmi

Přesto si vyčítám, že jsem ho kdysi neposlechl. Asi v roce 2010, 2011 nebo 2012 to bylo: „Prosím tě, nechceš mně koupit počítač?“ Vyrazil mi dech. „Na co?“ Zajímalo mě. „Budeme kutat,“ vysvětloval. Prý za jeden tolárek, jak Bitcoinu říkal, můžeme dostat až 7 000.

Vysvětlil jsem mu jako starší a zkušenější, že život není o kutání, ale o práci. A doporučil jsem mu, ať si zařídí stavební nebo důchodové spoření a nepřemýšlí o blbostech. Já pravidelně spořím na penzijku pětistovku měsíčně a každý měsíc pozoruji, jak vše roste.

Byl trochu zklamaný, ale mně, vše co jsem říkal, dávalo logický smysl. Nepatřím mezi snílky a opravdu nerad se zaobírám čímkoliv, co mě zdržuje.

Kurz Bitcoinu kdysi začínal na 0,90 amerického dolaru. Časem se vyšplhal až na více jak milión korun. To bylo před dvěma lety. Dnes překračuje hodnota jedné mince o několik desítek tisíc 600 tisícovek.

Kdybych bráchu kdysi poslechl a tehdy investoval 7 nebo 14 tisíc korun do jedné nebo dvou mincí, dnes bych měl 650 – 1 300 tisíc korun. Měl jsem na více. Tehdy jsem si pořídil nové auto za 350 tisíc korun. 50 Bitcoinů? Dnes 35 miliónů. Auto jsem prodal po několika letech za 100 tisíc korun. Počty to jsou jednoduché.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz