Hlavní obsah
Zdraví

Pacient se musí přizpůsobit léčbě. Záchod - citlivé téma

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pexels.com

Prostředek intimity a soukromí.

Nikdy jsem si neuvědomoval, jak může být hlad blahodárný. V nemocničních zařízeních je dokonce součástí opatření před operačním výkonem. Dnes jsem byl plánovaně hospitalizován. Jen na dva dny.

Článek

O tom, že v některých intimních momentech života člověka může jít až o horor, mě ani nenapadlo. Holt přijdu, oni mně povedou přes tříslo nějakou hadičku k srdci, tam s tím něco udělají a bude klid. Žádné fibrilace srdečních síní se už neobjeví!

Profíci i na oholení

Jako laik jsem zákrok přiměřeně zlehčoval, abych vytěsňoval skryté obavy: „Doufám, že pan doktor už má nějakou praxi, aby v oblasti třísla nepoškodil jiné orgány,“ smál jsem se. Víru ve zdravotnictví mám poměrně velkou, a tak jsem si ani neuvědomoval, že podstata je jinde.

Anketa

Jak prožíváte chorobné stavy?
Snažím se každému o svém neštěstí vyprávět, abych si ulevil/a.
12,1 %
Nijak. Jde o mé problémy, a tak se je snažím neventilovat.
60,6 %
S dobrou náladou. Nic se nejí tak horké, jak to vypadá.
27,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 33 čtenářů.

„Už jste oholený?“ Zaskočila mě sestřička. Odkýval jsem, protože den předem doma jsem se namydlil a použil depilační krém, aby ani chloupek nezbyl! Ovšem právo kontroly připravenosti pacienta bylo na ní. Tak jsme spolu zašli do koupelny a ona ještě zbytek upravila.

Přítelkyně mého bratra provozuje v jednom z okresních jihočeských měst kadeřnický salón, tak jsem ještě nabídl, že kdyby si chtěla přivydělávat brigádami o víkendech, mohu se přimluvit. Přání zákazníků mohou být různá a paní vypadala, že takových jako já viděla a ještě uvidí…

Strach do léčení nepatří

Na pokoji jsme tři. Kromě mě ještě šestasedmdesátiletý matematik a padesátiletý obchodník s elektrotechnickým materiálem. Vlastně jsme se do dneška neznali, jen nás dali dohromady. Jednolůžkový pokoj mají potřebnější.

Sice jsem si ho rezervoval, ale byla by blbost na něm trvat a vyžadovat ho. Prostě jsou na něm ti, kteří absolvovali transplantaci některého z životně důležitých orgánů. Šťastlivci bych tedy přímo neřekl, opravdu potřebnější z hlediska prevence možné infekce.

Zajímavé pro mě bylo, jak své obavy zaháněl matematik. Ozval se telefon, volala mu sestra v předvečer svého osmdesátiletého životního jubilea: „Prosím tě, co by tu se mnou dělali. Na nohu jsem dostal španělskou botičku, ale tu za chvíli sundají. Nic mně není. To zjistili, když mě odvázali z mlýnského kola, kde mě chvilku natahovali.“

Také zástěna zachová soukromí

Způsobů, jak zahnat nenáladu nebo obavy je nespočet. Vyprávění si humorných představ mezi ně patří také. I když jsou pacienti s chorobami srdečního rytmu často středního nebo vyššího věku a vůbec se neznají, prožívat mohou stejné obavy.

Ty se však týkají primárně jich samotných a nemusí tak do nich přímo zatahovat nejbližší, kterým třeba ještě zrovna srdce bije jako zvon.

Po příjezdu ze zákroku, na který jdu ráno já, se ozval obchodní zástupce: „Potřeboval bych na záchod,“ řekl sestřičce. Dozvěděl se, že musí ležet. Jediná možná varianta zvýšení komfortu osobní potřeby tak byla nalezena v otevření okna a chvilkového oddělení zástěnou.

Takže jsem se rozhodl, že bez jídla vydržím nejen v času od půlnoci před výkonem, ale i v den výkonu a najím se prostě až den poté. To budu moci vstát a zcela jistě už mně bude hej. Kdybych nezažil, ani by mě nenapadlo, že tělesná potřeba může být citlivé téma.

Zdroj:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz