Hlavní obsah
Lidé a společnost

Šťastné manželství mu vyšlo na čtvrtý pokus, ale s ex vychází dobře. Pepa Dvořák smlsne všechno

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: se souhlasem Agentury Gardes

Josef Dvořák.

Kdo si myslí, že herci mohou stárnout, mýlí se. Zrají jako víno a u diváků jsou čím dál oblíbenější! Své o tom může vyprávět Josef Dvořák alias Sváťa Kuřátko, kterého jsem potkal v mariánskolázeňském hotelu Krakonoš, kam se přijel protáhnout.

Článek

Vypadá to, že nestárnete. Může za to abstinence, nekouření nebo návštěva posilovny? Jaký je Váš recept na dobrou náladu?

Děkuji za kompliment, ale nic z toho, co jste vyjmenoval, za mojí kondicí nebude. Kouřil jsem, neabstinoval, do posilovny nechodil. Dnes se obejdu jak bez cigarety, tak bez skleničky, ale neobejdu se bez tenisu. Ten hraji často a rád. Možná on je tím receptem na kondici i dobrou náladu.

Hrál jste ještě nedávno ve své divadelní společnosti. Máte raději divadlo nebo televizi a film?

Svoji divadelní společnost mám stále a s divadlem jsem se ještě nerozloučil, ale jsem rád, že jsem si užil i mnoho kamer. Divadlo je pro herce základ, tam jsem se vyučil a jemu vděčím i za role ve filmech a televizi.

Hodně jste pracoval pro děti. Kdo vám více přirostl k srdci? Maxipes Fík nebo Bob a Bobek?

Natočil jsem spoustu pohádek, účinkoval ve více jak stovce Malých televizních kabaretů a neminul mě ani Večerníček. Nebyl to jenom Maxipes Fík nebo Králíci z klobouku, nicméně Maxipes Fík byl nejúspěšnější. Dostal jsem za něj deset diamantových desek.

Skoro nikdy jsem vás neviděl na titulce žádného bulváru. Máte recept na šťastné manželství?

S manželstvím mám ty nejlepší zkušenosti, ostatně ženil jsem se čtyřikrát. Ale osud mě má rád, protože se čtvrtou ženou jsem už víc jak čtyřicet let a stále ji považuji za zázrak. Dala celou naši rodinu skvěle dohromady, výborně vychází s mými exmanželkami, ostatně byly jenom dvě, protože jednu jsem si vzal dvakrát. Jsme velká rodina se čtyřmi dcerami, sedmi vnoučaty a jednou pravnučkou. A já vím, že ten recept na štěstí se jmenuje Jája a je to moje žena.

Je nějaká role, která vám v životě proklouzla mezi prsty?

Člověku toho proklouzne mezi prsty spousta, nikdo neuloví všechny ryby v oceánu. Nepláču nad tím, co mě minulo, naopak mě těší, co všechno mi život dopřál a opravdu toho není málo.

Kde na vás nyní mohou diváci narazit?

Leckde, jezdím po celé republice se svým pořadem Šmátrání v paměti a také vystupuji se svou divadelní společností. Teď v létě v pražském Divadle pod Žižkovskou věží, kde hrajeme Čochtan vypravuje a S Pydlou v zádech.

Ve veřejnosti jste zabydlel často reprízovanou rolí kuchaře Sváti Kuřátka. Jste spíše konzument nebo doma i vaříte? Máte nějaké oblíbené jídlo?

Svatopluk Kuřátko, kuchař, mě opravdu provází celým životem, až se sám divím, jak často se tento seriál reprízuje. Mám ho rád, už proto, že nás dal dohromady s mojí ženou Jájou, která tam působila jako produkční, a tím se dostávám k druhé části vaší otázky – výborně vaří a není důvod, abych ji u této činnosti nahrazoval. A chutná mi od ní všechno.

Je ještě něco, co jste nikdy nejedl a proč?

Takových jídel je spousta, neprocestoval jsem ještě celý světa a už to pravděpodobně nestihnu, nicméně gastronomické předsudky nemám. Kdekoliv ochutnám cokoliv.

Známý herec začínal kdysi jako ochotník v Kadani. Dalším dostaveníčkem pro něj bylo ústecké Kladivadla a pak zakotvil v pražské scéně malých forem Semafor. Jak padla opona v roce 1989, začal brázdit české luhy a háje s vlastní Divadelní společností Josefa Dvořáka. To dělá neustále. Všude se objevuje s dobrou náladou a rozdává pohodu a radost.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz