Hlavní obsah
Psychologie

Tina Turner se vyrovnala se smrtí vlastních dětí. Reakce rodičů na úmrtí potomka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pexels.com

Po pohřbu zůstanou vzpomínky.

Zemřela legenda, rocková star Tina Turner. Bylo jí 83 let, požehnaný věk. Kdo z nás se ho dožije? Život světové star však nebyl bez mráčku. Dvakrát se vyrovnala se smrtí dítěte. Jak reaguje rodič, když zemře dcera nebo syn?

Článek

V roce 2018 se zastřelil zpěvaččin syn Craig, kterého přivedla na svět, když jí bylo 18 let. No, a loni zemřel Ronnie, další z dětí, ten prodělával onkologické onemocnění. Potkala ho tragická komplikace před jeho domem, už mu nebylo pomoci.

Žít se musí dál

Pokud se podobná věc stane v jakékoliv rodině, zachvátí rodiče zpravidla panika. Vyvstávají nepříjemné otázky: Co jsem udělal/a špatně? Proč právě mně se to stalo?

Je dobré nezůstávat nikdy o samotě, ale vypovídat se.

Samota v okamžicích předčasného odchodu dítěte ze světa je bolestivá, přesto se přes ní člověk musí přenést a žít dál.

Z tohoto důvodu je potřeba bezprostředně po sdělení smutné informace věnovat pozornost i projevům vlastního těla. Klidně si změřit tlak, posadit se a nechat dolehnout sdělení, protože může dojít i ke krátkodobému výpadku vědomí.

Jde o natolik citlivou věc, že okolí bude v daný moment respektovat i průchod hněvu, bouchnutí do stolu – cokoliv, co člověku uleví.

Rozloučení musí být důstojné

Před pár lety u mě trávila několik dní známá. Volala mně, že syn měl nehodu. Jel na kole a došlo ke střetu s motorovým vozidlem. Na místo byla vyslána sanitka, která doporučila letecký transport do nemocnice. Jel jsem k ní domů.

Když jsem přijel, už měla informaci, že zranění dítěte byla neslučitelná se životem. Hned chtěla jet do nemocnice si to s lékaři vyříkat…

Dali jsme si čaj, pozval jsem ji k sobě a byla u mě asi čtyři dny. Vyprávěla mně o dítěti, vyčítala si, že mu kolo vůbec kdy kupovala. Postupně jsme přicházeli na to, že žít se musí dál, hledala fotografie na pohřeb a dělala seznam smutečních hostů.

Smutečního obřadu se kromě rodiny zúčastnila i hromada přátel zesnulého a kamarádů ze školy,

Sebevětší tragédie může člověka paradoxně posílit. Jde o natolik silný kognitivní zážitek, že se kroky pozůstalého rodiče vryjí do paměti, a pokud se náhodou neštěstí opakuje, jednotlivé úkony se neodlišují, jsou zautomatizované. Slavná zpěvačka nebyla na pohřbu prvního zemřelého syna, nešla pak ani ke katafalku u druhého úmrtí v nejbližší rodině. Jistě se však s oběma rozloučila ve svém nitru.

Zdroj:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz