Článek
Obchodníci to vědí a cílí na nás, obyčejné zákazníky. Jak se máme bránit? Důležité je zachovat si chladnou hlavu a mysl. O nic víc nejde.
Slevy přijdou po Vánocích
Hit Jiřího Suchého s oblíbenými Rolničkami začíná znít po celém Česku, během roku zaprášené umělé vánoční stromky ze skladů byly vytaženy, ověšeny ozdobami a začal nelítostný boj! To jsou Vánoce dnešních dní. Obchodníci se stejně jako topící se lidé i stébla chytí, aby na ně zbyla nějaká koruna z portmonky zákazníka.
Triky, které k tomu používají, jsou sice známé, mnozí je prokouknou na první dobrou, ale v poslední době se nás snaží prostě doběhnout. Pekárničky si kupují vůni čerstvého pečiva, producenti audio sází na klasiku v podobě Rolniček, objevují se již zabalené dárkové sady a sety, přichází neočekávané slevy.
Anketa
Ty však z logiky věci přijdou až v lednu, když hokynářům dojde, že co neprodali, budou si moci leda tak odvézt zpátky do skladů, aby vše za rok oprášili a zkusili nabídnout znovu.
Zadarmo není nic
Doprava zdarma. Ručně vyrobené. Vrácení dárku zdarma. Prodloužená záruka. Poukaz na výběr dalšího zboží. Ojedinělá nabídka. Dva za cenu jednoho. To je jen náhodný výběr nástrojů, kterými se snaží obchod oslovit zákazníka.
Jde o hru především s našimi emocemi. Ovšem v životě často platí, že „emoce jsou nemoce“. Řekli jste někdy něco, co byste bez emocí neřekli a ranili jste tím druhého? Litujete toho? Pokud ano, nenechte se zatáhnout do hry, která útočí právě na vaše city!
Jak jinak by mělo být zboží v oblíbené pekárně vyrobeno, když ne ručně? Na každé zboží se vztahuje zákonné ustanovení o možnosti odstoupit od smlouvy, samozřejmě zdarma. Další zboží si můžete vybrat kdykoliv i bez poukazu, nebo snad ne? Pokud druhý kousek budete potřebovat, kdykoliv si ho můžete pořídit. A jak je vidno, tak s 50% slevou. Důležité je nepodlehnout tomu, že vám někdo něco nabízí zadarmo! (Stačí se podívat na ceny nyní v médiích často zmiňované Nutelly.)
Nebezpečí pozitivních emocí
Hněv, smutek, strach nebo úzkost jsou emoce, které člověka dovedou do psychoterapeutické pracovny raz dva. Člověk se jich chce zbavit, jsou mu krajně nepříjemné a zhruba tak ví, že by s nimi měl něco dělat. Komu se to podaří, může si blahopřát, začne prožívat život lépe a radostněji. Uvolní svůj potenciál a žije bez problémů dál.
Protipóly těchto emocí jsou nekontrolovatelné nadšení, nebetyčná radost, nekritické přijímání jakýchkoliv nabídek. Aby byl člověk vyvážený, měl by se mít na pozoru i nad těmito projevy. Ty ho totiž mohou zruinovat a přivést k existenční katastrofě.
Lidé, kteří podlehnou vábení a nechají se přesvědčit, pak snadno přijdou nejen o své iluze, ale třeba i úspory…
Sám chodím v předvánočním shonu nakupovat co nejméně. A užívám si těsně po Štědrém dnu! Letos tak budu rozsvěcet doma umělý stromeček, který jsem pořídil 10. ledna s 90% slevou za symbolických 99 korun a viset na něm budou ozdoby, jejichž sadu jsem koupil o den dříve. Místo pětistovky jsem za ně dal 49,- Kč. Vepřové plátky a kuřecí prsa na řízky pořídím letos asi opět 24. 12. pár minut před polednem. Loni byly za polovic, tak jsem zvědavý, jestli letos budou ještě levnější.
https://www.gmk.cz/wp-content/uploads/2021/05/Zvl%C3%A1d%C3%A1n%C3%AD-emoc%C3%AD-pdf.pdf