Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Volali o pomoc, cestou zvítězil alkohol. Těžké vyrovnání s rozchodem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: pexels.com

Popelku vozil kůň se jménem Jurášek.

Člověk se v průběhu života a hledání celoživotního partnera nebo partnerky často ocitá na křižovatce. Je právě toto ten princ na bílém koni nebo mám ještě chvilku počkat? Někdy ukončí vztah sám. Jindy se o rozchodu nějak dozví.

Článek

Dnes to již nemusí být žádné sáhodlouhé litanie a dohadování se o tom, kdo a za co, proč a jak může a jestli má cenu ve vztahu pokračovat nebo ne. Počet partnerských poraden klesl na nezbytně nutné minimum, naopak počty klientů virtuálních seznamek rostou exponenciální řadou k výšinám a množí se rychlostí buněčného dělení.

Jednotlivé části smutku nad rozchodem se přitom z exaktního hlediska dají jasně rozfázovat.

Jako první zpravidla nastupuje šok. „Proč to ten hajzl/kráva udělal/a právě mně?“ To napadne ve čtyřech holých stěnách každého. Situaci může právě prázdnota společně obývaného příbytku umocnit.

Copak jsem tak neschopná/ý? Vždyť ode mě měl/a první poslední! Dýchal/a bych za něj/ní. To si jednoznačně vůbec nezasloužím. Takové chování a nevděk!

Můj život prostě už nikdy nebude takový, jaký mohl být. Nic nemá cenu. Na světě budu jen sám/sama. Ani si nikoho jiného hledat nebudu. Abych tak zůstal/a na ocet po nějaké době zase. Možná by bylo nejlepší skočit z okna. Jo, kdyby ten byt nebyl v přízemí, udělal/a bych to.

No ale to bych se mohl/a zranit, to přece nejde. Napíšu mu/jí textovku, on/a se vrátí. Jak to, že neodepisuje?

Dnešek si prostě musím poznamenat do kalendáře. To je nejsmutnější den mého celého života. Už nikdy, opravdu nikdy nebude tak dobře jako bylo s ním/ní. https://cs.wikipedia.org/wiki/Model_K%C3%BCbler-Rossov%C3%A9

Možná by mi pomohl rozhovor s psychoterapeutem, napadá v jedné z fází mnoho lidí. Horečnaté hledání na síti dnes rychle přináší i řešení. Na výběr jich je celkem dost. Očekávám, že kromě tohoto člověka se o mém nitru nikdo jiný nedozví.

Rychle se tedy obléci a na cestu. Ježíšmarja, vinárna. Nepomohla by mně sklenka k urovnání mysli, přichází nápad. To horší a nedůstojnější já říká, že ano: „Tak ještě poslední, prosím,“ říká vrchnímu nový návštěvník před zavíračkou. Ráno trochu bolehlavu, to je pravda. No ale vzpomínky na ex jsou pryč!

Nyní se jen opláchnout, trochu upravit a s chutí do práce. Během dne buď někoho nového potkám nebo další vztah zajistí sociální síť. Konečně mám nadhled a jsem vyrovnaný/á.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz