Hlavní obsah
Sport

Hokejový panic o MS v hokeji 2024 | Stal se ze mě fanoušek?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: LZWLF / Pro článek JH (se souhlasem autora)

Ilustrační obrázek

Jak se na finále MS v hokeji dívá člověk, který nikdy v životě nefandil sportu a nemá k němu vztah? Na jeden den jsem se stal fandou hokeje, se vším všudy. Jako to dopadlo? To se dozvíte zde.

Článek

Hokej mne nikdy nezajímal. Nejsem fanoušek, nechodím na zápasy a ani nesleduji výsledky sportovních utkání. Sledování lidí běhajících za míčem mne nikdy nebavilo. Provozování sportu jsem měl o něco radši. Člověk si rád, čas od času, zahrál „čutanou“ s přáteli. Sport mě bavilo provozovat, ale ne ho sledovat.

Co se pak týče ledního hokeje, tak ten mne nelákal nikdy. Mé zážitky z bruslení na ZŠ, kdy se člověk sotva udržel na nohou, za notné opory mantinelu, nebyly příliš pozitivní. Není proto úplně divu, že mi hokej nepřirostl k srdci.

Letos, ale bylo něco jinak. Češi měli tento rok na MS v hokeji výborné předpoklady pro výhru. Dostali se do finále. A já se rozhodl zkusit prožít opravdovou hokejovou horečku. Kdy jindy to zkusit? Jeden jediný večer! Jaké je to fandit a jak asi fandí člověk, který v životě nefandil?

Šel jsem do toho na plno. Zavolal jsem proto přátelům, kteří jsou skalními fanoušky a zjistit vše o tom, jak hokej funguje, co mít a co dělat pro ten nejlepší zážitek. Jak to dopadlo? Jaký byl můj zážitek? A stal se ze mě fanoušek?

Hokejový „Starter Pack“

Co potřebuji pro prožití sportovního zápasu? Většina z dotázaných se shodla na jednom - Pivo! Pokud je pro Čechy něco signifikantní, je to právě tento nápoj. V lednici proto přibylo nealko pivo s hokejovým malováním. Sehnat pivo s hokejovým motivem nebyl úmysl, ale zkrátka to tak vyšlo. Dále, profesionální fanoušci, doporučovali takovou klasiku: brambůrky, dresy, účast na utkání v hospodě nebo společnosti dalších, často podnapilých, fanoušků.

Já se v některých bodech inspiroval a namíchal si vlastní mix toho, co mám obecně rád. Družení se s naprosto neznámými lidmi jsem se rozhodl vynechat. Obdobně i nákup dresu a jiných zbytečností. Jediné, co obstálo, bylo pivo, balíček slaných tyček a vsazený tiket (na Česko - samozřejmě), na doporučení jednoho z fandů. V žádném případě však nedoporučuji nikomu sázet a nikoho k tomu nenabádám. Nejedná se o propagaci hazardních her. Tuto informaci zmiňuji pouze pro kontext příběhu v článku. (Ministerstvo financí varuje: Účast na hazardní hře může být škodlivá. Na hazardních hrách může vzniknout závislost.)

Co je pro vás důležité při fandění? Jaká je vaše „must have“ věc, která nesmí chybět? Je to dres, pivo, společnost, brambůrky, velkoplošná TV nebo něco jiného? Napište do komentářů. Budu rád za vaše postřehy a tipy…

Vše je připraveno! ČT Sport je naladěná, pivo je vychlazeno a celá organa urinaria (vylučovací močový systém) byla připravena na pořádný nápor. Nic nestojí v cestě k dokonalému zážitku. Můžeme začít…

1/3 zápasu - Nuda, brambůrky jsou v pytli a pokrok nikde

Začátek zápasu byl nuda. Komentátor sice popisoval, co se děje, ale při jeho popise jsem si připadal jako na první hodině anatomie. Nemáte tušení, co se děje a o čem mluví. Letití fandové se asi budou smát, ale pokud sledujete hokej poprvé v životě, nevíte, co čekat. Hodně informací jsem musel hledat na internetu, protože popis kamarádů na téma hokeje byl pro nováčka příliš složitý a obsáhlý.

Když jsem slyšel jména: Fiala a Kaše, tak jsem neměl tušení, zdali hovoří o panu premiéru Fialovi či komentátor stojí v bufetu a oznamuje obsluze, co si dá za přílohu.

Akce na place byla, ale žádný pokrok se neudál. Nejvíc mne bavily reklamy, které prokládaly přenos. Na konci 1/3 kolega oznámil, že mu došly brambůrky. Po zbytek hry zůstal na suchu. Nic zajímavějšího se neudálo.

2/3 zápasu - Žádný posun a začínající napětí…

Prostředek zápasu si přinesl nečekané zpestření, kterým byl úraz Ondřeje Kaše, který dostal zásah mezi nohy. Následně došlo ke krátkému přerušení zápasu, kterého kolega využil k „čůr pauze“. Tato lehce úsměvná událost oživila, jinak poměrně nudné, utkání. Je neuvěřitelné kolik toho naši hokejisté udělají, pro oživení hry, ale teď zase seriózně.

Po zbytek druhé třetiny, jsem přemítal nad otázkou: „Jak moc ho to asi bolelo?“ Vybavil jsem si svůj zážitek ze střední, kdy jsme v tělocviku hráli hru s medicinbalem. Ten, při nešikovném nahrání mé osobě, která to naprosto nečekala, skončil ve stejných partiích. Bolest to byla neuvěřitelná. Jaká asi teprve musela být od puku, který letěl vysokou rychlostí? Hokejisté jsou sice na snášení boleti připraveni, ale toto je trošku jiný kalibr.

Zajímavé bylo pozorovat Jágra, který, sedíc v salónku, usilovně „scrolloval“ na telefonu. Bylo zábavné domýšlet, zdali řeší sázky, kouká na Tik-Tok nebo hraje Subway Surfers. Nikdo to neví, ale hra ho asi v tu chvíli příliš nezajímala. Obdobně jako mne, který si kousal nehty nudou a přemýšlel, zdali nevyhodil moc peněz při vsazení.

Brno bylo šílené a zápas, podle pořadatelů akce, sledovalo na Zelném trhu přes 10 000 lidí… (Zdroj: FB - Události Brno)

Anketa

Jaké pro vás bylo finále MS v ledním hokeji?
Bylo to úžasné, s napětím jsem sledoval/a zápas a po celou dobu fandil/a CZ týmu.
40 %
Zápas byl zajímavý, ale protože jsem byl v práci, nemohl/a jsem sledovat.
20 %
MS v hokeji jsem nesledoval. Nejsem fanouškem a nesleduji sportovní utkání.
40 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 5 čtenářů.

3/3 zápasu - Kdo je vítěz a kolik jsem vyhrál?

Stále se čeká na vítěze. Zápas je stále 0:0. Situace, která nebyla úplně v mém očekávání a plánu. Co se dá dělat. Nezbývá než čekat. Kamarád mi zmiňuje, že to takto normálně nevypadá. Já, velice pomalu, natahuji moldánky a lituji vynaložených peněz. Dostávám od kamaráda motivační větu: „Ještě to nevzdávej…“

Foto: Dandelion / Cat meme (k veřejnému užití)

Cat meme

Na stadionu, se podařilo rozbít hokejistům plexisklo. Kvůli výměně se zastavuje hra. Kolega využije příležitosti a jde, již na druhou „čůrací pauzu“. Situace se po uvolnění měchýře fanouška obrací k lepšímu. Pak to přichází. První gól! Rozbíhá se obrovská vřava, která neutichá. A pak, boom! Je tam druhý a Česko končí hru za stavu 2:0. Ovace, křik a radost…

Shrnutí zápasu a zážitků

Z hokejové utkání mne asi nejvíce bavila poslední třetina, která byla nejzáživnější. Svým způsobem byl zápas napínavý celou dobu. Nebylo jisté, kdo vyhraje. Konec celé hry, celého MS 2024, závisel na tom, kdo zaskóruje.

Jednoho jsem se ale nedočkal. Nebyl jsem schopen se ponořit do velkého zaujetí nebo hluboké fascinace. Nechápal jsem, proč u toho ti lidé tolik křičí. Když padnul gól, měl jsem radost, ale ne takovou, jako třeba moderátor, kterému při oznámení přestaly fungovat hlasivky. Zkrátka jsem tomu nerozuměl a nebyl schopen prožít heroický výkon českých sportovců, který byl opředen radostnou vřavou fanoušků…

Moji kratochvílí, v průběhu zápasu, bylo čekaní, zdali Kazma náhodou nevyleze z kufru Škodovky, stojící u tribuny. Pokud si chcete připomenout Kazmův trip do Ruska, na MS v ledním hokeji (2016), tak ho najdete na Stream.cz nebo si ho můžete otevřít přes odkaz zde: Stream.cz - Kazma - MS v hokeji 2016 & Stream.cz - Kazma -Dacjukova brusle

Paradoxně nejzajímavější z celého zápasu byly okamžiky, které ostatní spíše nudily. Výměna plexiskla, reklamní pauza nebo moment, kdy Kaše dostal ránu mezi nohy. To byl pro mne „peak“ (vrchol) večera a celého finálního utkání MS 2024. Celkově jsem měl z tohoto večera dobrý pocit, ale napadá mne spousta zajímavějších věcí, které jsem mohl dělat…

Stal se ze mne hokejový fanda?

Odpověď na tuto otázku není tak jednoduchá. Po jednom zážitku asi těžko mohu hovořit o tom, že se ze mě stal fanda a podlehl jsem kouzlu hokeje. Zcela upřímně mám radost z toho, že Česko vyhrálo MS v ledním hokeji. Navíc na domácí půdě! Letošní výkon hokejistů byl neuvěřitelný a jejich výhra byla právoplatně zasloužená. Můj vztah ke sledování sportovních utkání to příliš nezměnilo. Ke slovu: „fanoušek,“ mám stále daleko…

MS HOCKEY ČESKO 2024   ŠVÝCARSKO

Pokud se vám článek líbil, tak budu rád za sdílení mezi vaše přátele a známé. Nezapomeňte mne sledovat na platformě Seznam a Seznam Medium. Já se na vás budu těšit někdy příště.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz