Hlavní obsah
Nakupování

Pozor na česko-čínské šmejdy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Ilustrační foto - ofocený reklamační formulář

O aplikaci Temu a její rizikovosti bylo napsáno mnohé. Patřím mezi ty, kteří ji objevili už před pár měsíci.

Článek

Díky tomu ale mohu s odstupem ohodnotit kvalitu výrobků. První, co jsem koupil, byl zastřihovač vousů a vlasů za 229 korun. Byly tam levnější, za 89 Kč, ale chtěl jsem kvalitu. Po sedmi týdnech se strojek přestal nabíjet a je k nepotřebě.

Je ale fakt, że si mnohé další předměty vedly lépe, kupodivu i ty, které stály jen pár desítek korun. Poslední nákup byl kryt na mobilní telefon, a to dost drahý, 350 kč. U toho jsem předpokládal, že se na něm nedá co zkazit.

Omyl. Otvory, které slouží pro fotoaparát, nelícovaly, takže na fotkách je šedivá čmouha. Temu ovšem slouží ke cti, že bryskně reaguje na reklamace a vrací peníze za vadné zboží nebo ho vymění. Pokud jde o jednu z více položek dokonce i bez udání důvodu, což se právě stalo u toho krytem, takže mi byly peníze vráceny.

Najdeme ale webové stránky, které jsou nebezpečnější a nabízí o poznání dražší a stejně brakové zboží, aniž by uváděla zemi původu, Belliamo. Ty se tváří česky, ale dodavatel a zřejmě i vlastník je je Shanghai TingYou Trade Co.,Ltd. To ovšem nemá běžný kupující jak zjistit.

Před dvěma měsíci jsem tam koupil japonské kimono za 1798 Kč. I když se mi cena zdála poněkud přepálená, akceptoval jsem ji. Před týdnem se začalo párat ve švech, což nikdy nemohlo být způsobeno špatným zacházením.

Proto jsem se rozhodl ho reklamovat, v tomto případě už nejde o pár korun. Zavolal jsem předtím na uvedené číslo, kde mě ale operátor nepustil ke slovu a po bezvýznamných větách zavěsil bez možnosti komunikace.

Následně dorazil tento mail. „Provozovatel neodpovídá za jakost a kvalitu zboží ani za soulad zboží s ČSN či evropskými normami. Reklamaci od smlouvy již není možné uznat, protože vypršela možnost ve lhůtě 5 dnů od doručení zboží. Protože se jedná o finální rozhodnutí ze strany prodejce, vrácení platby bohužel není v našich možnostech.

Níže Vám ale zasíláme adresu dodavatele, kterému můžete zaslat reklamace dodaného zboží (nároky z odpovědnosti za vadu zboží či za škodu způsobenou vadou zboží) řeší kupující samostatně přímo s dodavatelem zboží."

Takže se o mě žádá, abych kimono zabalil, poslal za další tisícovku soudruhům do Číny a čekal, zda mi reklamaci uznají, což je vzhledem k jednání značně nepravděpodobné. Signifikantní na celé záležitosti je, že hned poté, co jsem se ozval se stížností, byly mé mé emaily vráceny jako nedoručitelné.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz