Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Jak se mi vymstila jednoduchá oprava auta

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay (CC BY-0)

Pokud máte rádi příběhy o lidském neštěstí, jeden takový vás právě čeká. Pustil jsem se totiž do obyčejné výměny žhavících svíček.

Článek

Jednoduché opravy a výměny na svých vozech jsem si vždy dokázal udělat sám. Nepovažuji se za nijak extra zručného, hlavně mi chybí trpělivost, ale leccos zvládnu. Přesto se mi stalo, že má vlastní oprava zvýšila cenu za zásah odborníka.

Náš vůz nejmenované tovární značky hlásil chybu žhavení a občas nechtěl nastartovat „na první dobrou“. Rozhodl jsem se pro začátek vyměnit žhavící svíčky. Práce to nebývá složitá, pokud jde vše tak, jak má. Nikdy se mi nepovedlo žádnou svíčku zlomit, případně strhnout závit. Ani zapalovací u benzinových motorů, ani žhavící u naftových (dieselových) motorů. Jenže vše bývá jednou poprvé.

Ze čtyř žhaviček se mi povedlo takzvaně „ukroutit“ dvě. Co s tím? Jiný by zavolal mechanika, já se rozhodl poradit s internetem. YouTube nabízel mnoho jednoduše vypadajících videí, jak navrtat zbytek těla žhavící svíčky, vytáhnout ji a obnovit závit. Objednal jsem si speciální sadu na vytažení zalomených svíček, asi za tisíc korun. Výsledkem mé usilovné několikahodinové práce byly dvě částečně navrtané žhavičky. V jedné jsem byl hlouběji, než se mi zlomil vrták, jehož špička zůstala zakousnuta v materiálu svíčky. Tu druhou jsem stihl navrtat jen částečně… Ano, v ní mi zůstala druhá špička z druhého zlomeného vrtáku.

Co s tím?

Nezbývalo nic jiného než potupně obvolávat známé opraváře a servisy v okolí, sypat si popel na hlavu a poslouchat, že motor můžu rovnou vyhodit. Případně počkat asi tři měsíce, jelikož měli do letních prázdnin plné diáře, a poté dovolené. V nouzi nejvyšší jsem náhodně potkal kamarádova švagra, který s otcem vlastní autodílnu. Na jeho dotaz, jak se mám, jsem se smutkem odevzdaně vyprávěl svůj jednoduchý zásah na vozidle s trpkým koncem. K mému překvapení odpověděl, ať auto po víkendu přivezu, že na tyhle věci mají odborníka a snad motor dokáže zachránit.

Dostavila se radost, všechno klaplo a proběhlo zmrtvýchvstání našeho čtyřkolového miláčka. Studenou sprchu v podobě slov mechanika, že jeho známý-odborník při opravě neustále kroutil hlavou, protože tohle v životě neviděl, jsem přijal s pokorou a hlavně slibem sobě samému, že se do ničeho dalšího už nikdy nepustím. Což mi vpravdě vydrželo asi měsíc.

Málem bych zapomněl, za tento zásah a znovuzrození jsem zaplatil kolem sedmi tisíc. Kdo by nezaplatil vyšší částky, když jde o život jeho mazlíčka. Horší bylo zjištění, že původní chyba ani závada nebyla odstraněna. Ta zmizela až po výměně jiné součástky v hodnotě asi čtyři sta korun.

Inu, člověk by se měl ponaučit ze svých chyb. Příště raději půjdu nejprve po levných a lehce vyměnitelných součástkách, až později po těch drahých a hůře dostupných.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz