Hlavní obsah
Nakupování

Téměř hororová reklamace poškozeného zboží

Foto: Pixabay.com (CC BY-0)

Příběh o skutečné reklamaci poškozeného vánočního dárku, jejíž vyřízení trvalo přes čtvrt roku.

Článek

K předloňským Vánocům mi manželka chtěla udělat radost novou „hračkou“ do dílny a pořídila mi kompresor. Netušila, že se z milého dárku vyklube tříměsíční peklo v podobě vyřizování reklamace. Za vzniklou situaci nemohl prodejce, ale přepravní společnost.

Manželka totiž objednala kompresor u oblíbeného e-shopu. Následně jej doručil kurýr dodávkou až k nám domů. Když jsem však balík pod stromkem rozbalil, byl jeho obsah částečně poškozený. Ihned po svátcích jsme začali řešit reklamaci s prodejcem, který nám zaslal štítky k nalepení na zásilku. Tu stačilo odevzdat do výdejního místa, odkud ji měl následující den odvézt kurýr stejné přepravní společnosti, která jej doručila přímo k nám domů. První problém – na výdejním místě nás překvapili informací, že zásilku nejspíš nikdo neodveze, protože překračuje povolenou hmotnost.

Samozřejmě jsme měli smůlu. Limit třicet kilogramů byl překročen o několik stovek gramů. Kurýr odmítl zásilku odvézt, prý se slovy, že pro nadrozměrné balíky je nutné objednat svoz „velkého vozu s čelem“. Museli jsme si ji tedy vzít zpátky domů a znovu oslovit prodejce s tím, že štítek na bezplatnou přepravu nám propadl a že potřebujeme vyřešit odeslání reklamovaného kompresoru jiným způsobem. Při hledání různých údajů z původní faktury jsme zjistili ještě zajímavější informaci - balík odeslaný e-shopem vážil dokonce třicet čtyři kilo a nikomu nevadilo, že jej přivezl kurýr obyčejnou dodávkou.

Následoval druhý pokus. Tentokrát byl domluven svoz od stejné společnosti a přímo z místa bydliště. Bohužel se nám kurýr ozval s tím, že se mu zásilka do vozu již nevejde. Později jsme zjistili, že opak byl pravdou, protože by jel celou cestu zbytečně kvůli jednomu balíku. Zkoušeli jsme se domluvit s prodejcem, že zásilku odvezeme sami. Bohužel neúspěšně, e-shop takovou službu tehdy neumožňoval. Po opakovaných urgencích u přepravní společnosti nám reklamovaný kompresor přibližně měsíc po Vánocích skutečně odvezli.

Poučení z předchozích nezdarů

Vyřízení reklamace, kdy nám vyměnili kompresor za jiný, proběhlo velice rychle. Již za dva dny od odeslání jsem obdržel zprávu, že mi vezou zásilku s hmotností třicet čtyři kilogramů. Přesto přijel kurýr s pouhou dodávkou a ani se nerozčiloval, že nemá na tento nadrozměrný balík hydraulické čelo. Divné, ale proč bych se tím více zabýval, konečně mám funkční kompresor. Omyl.

Po rozbalení nově příchozí zásilky jsem zjistil téměř identické poškození kompresoru. Při představě dalšího vyjednávání reklamace a vyřizování odeslání zásilky se náhle dostavila bezmoc. Manželka je však ženou činu a prohlásila, že již máme zkušenosti a víme hned, jak onen balík odeslat zpět. Netušila, jak moc se mýlí.

Čekalo nás další několikatýdenní vyjednávání a objednávání svozu. Tentokrát byl nejdřív problém s reklamací reklamovaného zboží. Prodejce se divil, že má kompresor stejnou vadu. Po několika vyměněných emailech jsme požádali o vrácení peněz. Následně nám přišel štítek na přepravu zásilky a byl sjednán svoz u dopravní společnosti. První kurýr k nám odmítl zajet kvůli špatné cestě, protože by si mohl zničit auto. Druhý kurýr další den přijel, ale odmítl balík převzít. Štítek byl totiž vypsán na bezplatnou přepravu dodávkou, ne pro větší vůz s hydraulickým čelem.

Opět jsme si vyměnili několik emailů s prodejcem i dopravcem. Přibližně tři měsíce po Štědrém dnu přijel nový kurýr, kterého jsme ještě neznali a pro kterého „nic nebyl problém“. Nadrozměrný balík i bez štítku naložil do dodávky bez čela a odjel. Do tří dnů nám přišly od prodejce peníze na účet a my se mohli v klidu a nerušeně vydat na nákup nového (již třetího) kompresoru do hobby marketu.

Anketa

Zažili jste někdy podobné trable s reklamací zboží?
Ano.
66,7 %
Ne.
33,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 9 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz