Hlavní obsah

Halloweenské dekorace s českými tvořítky vytvoříte snadno a rychle

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jana Beranová

Hotové dekorace

Halloween klepe na dveře a mne to nedalo a musela jsem vytvořit několik halloweenských dekorací. Sama Halloween tak jak ho známe dnes, neuznávám. Ale několik hodin tvoření byl pro mne skvělý relax.

Článek

Na halloweenské dekorace jsem použila tvořítka českého výrobce Tvořítko, 500 g samotvrdnoucí hmoty, fixy Decorpen a akrylové barvy. K tomu jsem potřebovala váleček na těsto, pečící papír a trošku času na tvoření.

Hmotu jsem si rozdělila na 4 části. Část jsem vždy vyválela na pečícím papíru na přibližně 5 mm silný plát. Vykrojila jsem obrys, do kterého jsem následně obtiskla tvořítko. Když bylo tvořítko obtisknuté, opatrně jsem jej sundala a hmotu jsem dala vytvrdnout. O dva dny později jsem dekorace vybarvila akrylovými barvami a na část jsem použila fixy Decorpen.

Protože jsem nevěděla, jak tvořítka fungují, vsadila jsem na jednoduché tvary. Zvolila jsem dýni v klobouku a pavučinu. Svým výběrem jsem nesáhla vedle. S tvořítky se mi krásně pracovalo a díky malému držáčku šly ozdoby i snadno zvednout a pohodlně stáhnout. Protože jsou tvořítka větší, vytvořila jsem 15 dekorací a troška hmoty mi zbyla.

Pokud stále přemýšlíte nad tím, zda se do výroby dekorací ze samotvrdnoucí hmoty pustit, radím vám, běžte do toho. Vytváření dekorací s tvořítky a samotvrdnoucí hmotou je příjemný relax. Pokud máte obavy z následného malování, nebojte se. Sama malovat neumím, ale díky obtiskům tvořítek jsem zvládla i malování štětcem. Kdo mne zná, moc dobře ví, že štětec a já opravdu nejsme kamarádi.

Pokud nechcete tvořit halloweenské dekorace, nevadí. Tvořítka z české dílny Tvořítkov jsou určena na vykrajování sušenek a dalších těst a v nabídce je nespočet různých tvarů, včetně adventního kalendáře.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz