Článek
Aktuálně se po červeném koberci procházejí VIP osobnosti v Karlových Varech na 57. ročníku Mezinárodního filmového festivalu. Je to příležitost se ukázat ve společnosti, připomenout svou existenci a vynést nějaký ten zajímavý outfit, kterým se jedinec zapíše buď do módního pekla, nebo zařadí mezi jedničku v oblékání. Víte ale, jak vlastně vznikla symbolika červeného koberce a kde byla poprvé použita?
Po červeném koberci chodil už hrdina z Tróje
Kdo by si byl pomyslel, že historie používání červeného koberce pro vyznačení trasy chůze význačných osobností se začala psát již ve starověku. Ne jstarší zmínka o něm je v Aischylově hře Agamemnón, jež vznikla v roce 458 př. n. l. Když se totiž titulní hrdina navrací domů z Tróje, jeho manželka Klytaimnéstra mu na uvítanou nechala rozvinout karmínově červený koberec. Ten v té době byl přepychem určeným pouze bohům.
Když se podíváte na obrazy z období renesance, tak na schodech k trůnu také naleznete vzorované koberce s červenou hlavní barvou. V roce 1821 po svém znovuzvolení byl červeným kobercem přivítán prezident USA James Monroe. O sto let později se červený koberec stal synonymem pro Hollywood a jeho filmové premiéry. Poprvé zde byl použit pro premiéru filmu Robin Hood v roce 1922 před Grauman´s Egyptian Theatre. V následujících letech se červený koberec stal místem, na kterém lidé mohli zhlédnout tehdejší filmové hvězdy.
Předávání cen Oscarů a jiné slavnostní příležitosti
V roce 1961 se začal červený koberec používat i při předávání cen Oscara. Od roku 1964 pak se „red carpet“ stal celosvětově uznávaným ústředním bodem pro herce a herečky, kteří se po něm promenádovali při svém příjezdu na ceremoniál.
V současné době se červený koberec využívá i při jiných slavnostních událostech, jako je například udílení cen Zlatý glóbus či Grammy. Je to příležitostí pro novináře a fotografy získat zajímavé dokumenty do médií, pro které pracují. Obvykle se předhánějí, kdo pořídí lepší a zajímavější fotografii z místa exhibice VIP osobností.
S tím pak samozřejmě souvisí to, co mají na sobě, protože právě zvolený outfit se stává zdrojem pro články. Čím šílenější oděv, tím lépe. Je přece nutné na sebe upozornit a vyniknout v davu konkurence. Aktuálně je in toho co nejvíce ukázat, zejména u něžnější části celebrit. Tu vykouknou nezbedné kalhoty, jindy je to zase neposedné ňadro. Pokud by pánové ukázali na veřejnosti své nádobíčko, tak by pravděpodobně byli nařčeni z veřejného pobuřování. Prsa ven ale nikomu nevadí.
Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Red_carpet