Hlavní obsah
Obchod a průmysl

Bizarní názvy firem: když pohřeb, tak do země, když svěžest, tak beze mne

Foto: Pixabay

Vymyslet název není jednoduchý úkol. Některé firmy se snaží dny a týdny analyzovat a zkoumat. Možná je ale třeba k správnému názvu přistupovat s vtipem a originální pojmenování je na světě.

Článek

Ročně přibývají desítky tisíc nových právnických osob, a proto vymyslet originální název firmy není vůbec jednoduché. To ale platí také pro názvy produktů a čehokoliv dalšího, čemu chcete vtisknout osobitost.

Je možné najít velmi mnoho příkladů na vtipné názvy ať už samotných firem, ale i restaurací a barů u nás i v zahraničí. Některé jsou vtipné záměrně a jiné mají svůj smysl díky významu v jejich jazyce.

Co řeknete na tyto názvy lokálních gastronomických podniků?

Zajímavé jsou názvy jako Restaurace U Vystřeleného oka, U Slepé kočky, Bar U milenky, Stará promiň − pravděpodobně je vhodnější navštívit po občerstvení v předešlém podniku, Bar který neexistuje - když neexistuje zřejmě není třeba platit, Třetí poločas, Mazaný králíček, U Blekotových, Nevinná vinárna, Vidličky a nože, Kavárna V Sedmém nebi, Restaurace Druhý Svět, Kavárna a krčma U Položené kávy, Šohajíci u pánve, Fusekle, U mrtvolky, Samovýčep pro dobré lidi a mnoho jiných.

V Praze jsem našla řadu originálních názvů gastro provozů

Jako například Restaurace Bílá kráva, Slušnej Kanál, Restaurant U Blbejch na Kampě, Rocková hospoda U Suchý Dásně, U Chlupatýho ducha, U Pečeného kolena, Stůl, V rohlíku v Podolí, Vinárna Záletná sova a tak dále.

Foto: Jan Polák /Wikimedia Commons/CC BY-SA 3.0

Pohled od západu na restauraci Obří sud severně od Lázní Libverda.

Názvy pomáhají firmám odlišit se na již hodně přeplněném trhu

Dones doklady, s. r. o. - účetní firma,

Přines! - první bezobaláč pro chlupáče v Česku,

#kdyžtěprácebavi, s.r.o.,

Včelař - rodinná včelařská farma,

Nemám co na sebe! - agentura v oblasti módního stylingu,

Jdu si své a ostatní mě nezajímá, tak pojď a nenaviď mě, Yeah - programátor, web vývojář,

Stačí Přezvonit,

Insolvenční podvod, s.r.o.,

A JE TO - truhlářství, s.r.o.,

Firma na zážitky, s.r.o.-zábavní agentura,

Železný pták, s.r.o. - velkoobchod s kovy a kovovými rudami,

KOZASER - kompletní zahradní servis,

EXIT- pohřební služba.

O co jde?

Mnohokrát jde o náhodu, ale ve spoustě případů o snahu najít určitou unikátní odlišnost. Název je to, co o firmě či restauraci vědí lidé jako první, a proto firmy a podniky tuto šanci zaujmout nechtějí promeškat.

Pokud jsou vtipné názvy propojené na pozitivní emoce, tím pádem pomohou budovat vztah značky se zákazníkem lépe a efektivněji. Vtipný název si lidé jednodušeji zapamatují a umí se s ním i snáze ztotožnit.

Skvěle to zafunguje tehdy, když je název firmy propojený na byznys strategii

Jako příklad lze uvést americkou společnost specializovanou na malování čar na silnice a parkoviště - „We Do Lines“. V angličtině má tento název i jiné významy. Právě proto, že je vtipný si ho zapamatuje víc lidí. Idiom „We Do Lines“ funguje vlastně jako reklama, a co si firma víc může přát?

Při výběru názvu firmy je důležité zvážit, jaký dojem chce fiema vytvořit a jaký je její cíl. Je dobré dbát na to, aby název byl zapamatovatelný, ale zároveň profesionální a relevantní pro podnikání.

Značky, které se chtějí prezentovat seriózně, by neměly násilně sahat po vtipných názvech

Někdy se totiž to může stát, že mohou ztroskotat na tom, že se nevěnují dostatečně kontrole významu názvu v různých jazycích. Stalo se tak i v případě názvu modelu auta Chevrolet „Nova“. „No va“ znamená španělsky „nejde to“.

A na závěr - tato restaurace se rozhodla šířit pozitivní energii i mezi kolemjdoucími, kteří vysloví její komický název.

A co Vy? Vzpomenete si na nějaký originální název firmy či restaurace?

Anketa

Když v jídelním lístku naleznete slovo antipasta, o jaký pokrm jde?
Předkrm
66,7 %
Dezert
2,8 %
Těstoviny
30,5 %
Celkem hlasovalo 36 čtenářů.

Zdroje:

  • https://cz.kompass.com/v/praha/cz_cz010_cz0100_554782/
  • https://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Restaurace_v_%C4%8Cesku
  • Autorský kolektiv: Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky, Nakladatelství NZB 2014, ISBN 9788090427273

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz