Článek
Síť Biedronka je vlastněna portugalskou skupinou Jeronimo Martins a s tržbami ve výši 23,57 miliardy eur měla v roce 2024 na polském trhu ve svém sektoru podíl 30 %. S více než 81.000 zaměstnanci je největším zaměstnavatelem v Polsku.
V důsledku přetrvávajícího vojenského konfliktu na Ukrajině a geopolitického napětí v dalších částech světa se mezi obyvateli Evropy zvyšuje pocit nejistoty. Evropská komise navíc redukovala strategii připravenosti, která doporučuje občanům udržovat zásoby potravin, vody a základních potřeb na minimálně 72 hodin.
Biedronka, polský obchodní řetězec, na tuto realitu reagoval zařazením takzvaného „survival batohu“ do své akciové nabídky
Tento batoh, který podle webu Polskie Radio 24 obsahuje výbavu na zvládnutí nouzových situací, se prodává za 129 polských zlotých (přibližně 30,96 €), je dostupný ve dvou variantách - v černém i v maskáčovém, tedy v kamuflážním provedení.
V batohu najdeme baterku s režimem SOS, multifunkční kleště, křesadlo, taktický nůž, zápisník s tužkou, plášť do deště, spací pytel s píšťalkou a karabinou, páčidlo, USB kabel 3 v 1, univerzální pytlík, ocelový hrnek, příbor 5 v 1 a elastický špagát s háčky.
Evakuační batohy se stávají tématem rozhovorů a někteří lidé se začínají obhlížet po doplňcích, které se jim mohou hodit v náročných situacích. Z tohoto důvodu se batoh, setkal s velkým zájmem. Podle vládních doporučení by ovšem „opravdový krizový batoh“ měl obsahovat více položek, jako například jídlo, vodu, léky, náhradní baterie, nabíječky, hotovost, osobní doklady, kopie důležitých dokumentů, náhradní klíče a teplé oblečení atd.
Batoh z Biedronky už stihl recenzovat i známý polský influencer Kajetan Wilczyński, který se 12 let věnuje tréninkům přežití. Zároveň pravidelně recenzuje různé produkty, které s tím souvisejí. Své názory sice prezentuje v polském jazyce, jistě však velmi rychle pochopíte, co si o dotyčném batohu a jeho obsahu myslí.
V Německu zájem o bezpečnostní opatření v důsledku globální politické nestability významně vzrostl
Podle informací z portálu Metro se podobné produkty objevily i v Německu, kde se velké řetězce rozhodly nabízet ještě širší sortiment bezpečnostních prvků. Diskontní řetězec Norma zareagoval na rostoucí obavy Němců o vlastní bezpečnost tím, že do prodeje zařadil přenosné panikové místnosti BSDD Defense PopUp Panic za cenu 12 600 liber (přibližně 14 999 €). Tyto místnosti jsou vyrobeny z vyztužené oceli a poskytují ochranu před střelami různých kalibrů, od 9 mm až po 44 Magnum. Kromě toho nabízejí i další prvky, jako jsou lavičky, magnetické osvětlení či suché toalety.
Připravuje si Biedronka půdu pro nástup na český trh?
Ačkoliv oficiální potvrzení zatím chybí, neoficiální zdroje hovoří o plánované expanzi. První známkou přibližování k českému trhu je potvrzené otevření prodejen na Slovensku v městech Senica, Považská Bystrica, Levice, Nové Zámky a Zvolen. První dvě zmíněné lokality jsou blízko českých hranic, což umožní i českým zákazníkům nakupovat v těchto prodejnách.
Tak jako tak, je dobré, vhodné, moudré, žádoucí být připraven na ty nejpravděpodobnější alternativy, které nás vytrhnou z komfortní zóny
V Čechách se nejčastěji hovoří o těchto rizicích: povodně, požáry, větrné smrště - dnes i tornáda, blackout, a v souvislostech s bezpečnostními krizemi ve světě už i ozbrojený konflikt nebo důsledky ozbrojeného konfliku.