Hlavní obsah
Umění a zábava

Proč píšeš poezii, když není moc populární?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jana Péťová

„Pokud vám báseň neroztrhala duši, nezažili jste poezii.“ — Edgar Allan Poe

Tohle jsem já a občas se mě ptáte, proč píšu poezii, když okruh čtenářů je malý a není v dnešní době moc populární.

Článek

Jednoduše proto, že ji mám ráda. A jsem ráda součástí skupiny podobně nastavených lidí, která se mi tímto otevírá a profiluje.

Opravdu musíme v životě všichni dělat jen to, co je populární?

Víte, vždy jsem milovala poezii. Číst ji. Psát ji. A důvod je prostý.

Mám moc ráda ten pocit vzrušení plný emocí. Tu energii z veršů. Dotek slov a tónů. Hravost. Křehkost. Jemnost. Cit. Zvučné pohlazení. Život…

A když jsem někdy nevěděla proč
Vždy jsem věděla
Že básně
Jsou jako my
Jako lidé
Houpajíc se na vlnách
V rytmu
Veršů života
Zrozené
Z písmen, ze slov
Z pohlazení, z dotyku vášně

A teď - chtěla bych napsat báseň
Báseň, kterou všichni pochopí
Která pochopí svět
A jen mlčky sedím
A nenacházím slova

Je to zřejmé
Všichni jsme něco
Ale i něco víc
Jsme to, bez čeho by nebylo nic
Nejsme jeden verš
Nejsme jedna báseň
Nejsme jedna vlna
Jsme celé moře

Jsme nekonečno…

Hudba a poezie jsou na světě to nejkrásnější, co nám život může dát. Kromě lásky ovšem.
Jaroslav Seifert

Anketa

Co vy a poezie?
Mám rád/a
100 %
Nerozumím ji
0 %
Nevím. Naposledy jsem četl/a poezii jako součást povinné četby ve škole
0 %
Nemám rád/a
0 %
Nečtu vůbec nic
0 %
Celkem hlasovali 2 čtenáři.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz