Hlavní obsah
Názory a úvahy

Chudák babička milionářka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Mnoho lidí je tzv. asset rich, ale cash poor. To znamená, že mají majetky, ale nemají hotovost. Mělo by se takovým lidem pomáhat ze státního, už i tak dost děravého rozpočtu?

Článek

Byla jsem požádána o konzultace v několika případech starších lidí, žijících samotných, v domech za miliony. Mají průměrné důchody a při zvyšování záloh na energie najednou nemají na to, tyto zálohy platit. Naše vláda jim radí, ať si zažádají o příspěvky na bydlení. Jenže je správné, aby takoví lidé dostávali příspěvky?

Když jsem byla ještě mladá a naivní, myslela jsem si, že sociální dávky čerpají skutečně jen ti, co pracovat nemohou, a také ti, co vůbec nic nemají. Už jsem trochu vyrostla a zmoudřela. Ale s příspěvkem na bydlení řeším opravdu morální dilema.

Pracující rodina s dvěma dětmi, žijící na sídlišti ve 2kk, mající dluhy (hypotéku), které řádně splácí a ještě dlouho splácet bude, nedostane nic. A oproti tomu například důchodkyně s důchodem 18 tisíc korun a domem, který by se obratem prodal cca za 12 milionů, dostane příspěvek?

Viděla jsem a četla všechny ty srdceryvné příběhy s žádostmi o pomoc. Současně chápu, že když někde žijete půlku života, je těžké něco měnit. Bohužel, krize je krize. Proto jsem jedné takové paní doporučila, ať dům prodá, koupí si menší byt, kde bude mít teplo a nebude se muset o nic starat a také jí zbyde docela dost na to, aby si ještě mohla v důchodu trochu užít. A víte co mi odpověděla? Že ten dům chce nechat dětem! A kde jsou tedy ty děti, když se mají platit vysoké zálohy na energie?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz