Hlavní obsah
Lidé a společnost

Jsme zodpovědní za jednání našeho manžela či manželky? À la Filip Blažek

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Nihal Erenay, unsplash.com

Dance dance dance

Tak mě napadá otázka, zda jsme zodpovědní za chování či jednání našeho manžela či manželky. Podle mě ne. Ano, někdy váš manžel udělá nějakou botu, ale je to přece jeho čin. Je dospělý.

Článek

Jsme zodpovědní za jednání našeho souputníka?

Myslím, že ne.

Lidé jsou přeci dospělí, morálně vyzrálí a ví, co se sluší a patří. Samozřejmě se najdou okamžiky, ve kterých člověk šlápne do vosího hnízda nebo na kuří oko jiné osobě, ale člověk to přeci dělá sám za sebe. V životě se nám naskytne mnoho situací, kdy s jednáním našeho partnera nemusíme souhlasit, nelíbí se nám, co dělá, ale neseme za to odpovědnost? Jo, člověk stále v této přetechnizované době pořád má nějaké zažité vzorce chování a dle typologie osobnosti na určitou situaci reaguje tak či onak.

Styděli jste se někdy za nějakou neomalenost vašeho partnera?

To se asi někdy stane každému. Ano, stalo se to i mně. Nebudu rozebírat konkrétní situaci, jen řeknu, že se můj ex partner choval z mého pohledu velmi sobecky a nepřístojně k partě mých kamarádů, ve většině spíše kamarádek, mimochodem velmi schopných a skvělých maminek. Ale on to tak neviděl a podle něj nebylo za co se omlouvat. Já měla naprosto odlišný názor a mým kamarádům a kamarádkám jsem se za jeho chování omluvila.

Ale zase, byla jsem já zodpovědná za jeho tehdejší chování? Myslím si, že nebyla.

Samozřejmě nechci svalovat vše jen na něj, byli jsem v určitém vztahu, odvíjel se zákon akce a reakce, možná jsem se měla chovat k němu v tomto prostředí jinak, nevím. Už nezjistím, zda by to něčemu pomohlo.

Filip Blažek v hledáčku, proč?

Nechápu, proč je v současné době Filip Blažek v hledáčku lidí, kteří rádi dávají jiným hejty. Za co jako on může? Přece za nic. On není přeci zodpovědný za nevhodný komentář své manželky Jolany na účet jiné známé osobnosti, totiž české herečky Veroniky A. Jeho manželka něco udělala, podle mě botu, tak proč je za to Filip Blažek jako její manžel ve „veřejném lynči?“. Opravdu to nechápu.

Dostalo se to až k bookmakerům, proč? Účast ve StarDance

Dokonce bookmakeři tuto „kauzu“ mezi dvěma dámami zapasovali do sázkových kurzů a najednou Filip Blažek v kurzu poklesl. No nevím, u mě spíše poklesla jeho paní. Ale ani jí nebudu posílat „hejty“, protože všichni děláme chyby a navíc se paní Jolana Veronice A. už také omluvila a Veronika A. to přijala. Takže šlus, dámy jsou v pohodě a důležitá je sebereflexe.

Ale Filip Blažek s tím podle mne nemá co do činění a neměl by na této situaci ani těžit, ale ani tratit.

A co si myslíte vy, nesou manželé/manželky či partneři/partnerky zodpovědnost za chování svého souputníka? Možná, že se mýlím, možná, se mýlím…

Zdroje:

https://www.stream.cz/super-cz/schytal-to-driv-nez-vkrocil-na-parket-filip-blazek-se-poprve-vyjadril-k-hejtum//

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz