Hlavní obsah
Seberozvoj

Příběh podnikatele Radka: Mám závislost na prostitutkách, už jsem za ně utratil 170 tisíc

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Andrea Piacquadio (Pexels)

Úspěšný podnikatel (ilustrační obrázek).

Radek, úspěšný podnikatel z Prahy, měl všechno, co si kdy přál. Vlastnil nejen prosperující firmu, ale měl i luxusní byt a drahé auto. Ovšem za tímto zdánlivě dokonalým vnějškem se ukrýval příběh, o kterém neměl nikdo z jeho okolí ani tušení.

Článek

„Začalo to úplně nevinně,“ vzpomíná Radek. „Po jednom náročném týdnu v práci mě kolegové přemluvili na skleničku v nedalekém strip clubu. Nikdy předtím jsem žádný podobný podnik nenavštívil. Byl to pro mě nový zážitek plný vzrušení. Najednou jsem se ocitl ve společnosti krásných žen, které okolo mě svůdně tancovaly a lákaly mě svým úsměvem. Nechal jsem se do tohoto světa velmi rychle vtáhnout.“

Zpočátku Radek ve strip clubech trávil čas jen příležitostně. Bral to jako „odměnu“ po dlouhých hodinách strávených v kanceláři. Brzy na to se z toho ale stala pravidelná rutina. Radek v clubech nacházel úlevu od stresu a napětí, které mu přinášela jeho práce.

„Začal jsem cluby navštěvovat častěji. Postupně jsem si uvědomil, že mě stále více vzrušuje ten adrenalin z poznávání nových žen a interakcí s nimi. Za nějaký čas už to nebylo jen o sledování tanečnic a zábavě.  Začal jsem se setkávat přímo s prostitutkami a platil si za jejich služby. Kromě toho jsem jim kupoval drinky, objednával láhve šampaňského a platil za dlouhé soukromé tanečky. Často jsem jim pořizoval drahé dárky, například šperky nebo luxusní oblečení,“ říká Radek.

Šokující zjištění

Výdaje prudce rostly. Každý večer strávený s prostitutkou Radka vyšel na tisíce korun. Když si Radek dělal přehled svých výdajů, výsledek ho zaskočil. Utratil přes 170 tisíc korun!

„Byl jsem naprosto v šoku,“ přiznává Radek. „Nikdy jsem si neuvědomil, jak moc mě to pohltilo. Ale ani to mě nedokázalo zastavit. Neustále jsem si sliboval, že tohle bude naposledy a že s tím nadobro skončím, ale nikdy jsem to nedokázal.“

Radkova závislost začala ovlivňovat nejen jeho finance, ale i osobní život. V práci byl stále podrážděnější a unavenější. Pokud čas netrávil v kanceláři, pobýval v clubech za přítomnosti žen, které jeho peněženku neúprosně ochuzovaly. Jeho přátelé a rodina si všimli, že něco není v pořádku. Radek se ale uzavíral do sebe a nechtěl si přiznat, že má problém.

„Trvalo to dlouho, ale jednoho večera jsem si konečně uvědomil, že je čas něco změnit. Seděl jsem doma a znovu si procházel účty a záznamy o utracených penězích. Měl jsem pocit, že mě to začíná úplně přemáhat a že to sám nedokážu vyřešit. Bylo mi jasné, že pokud něco nezměním, přijdu o všechny peníze, a mohlo by to mít i vážnější důsledky.“

Cesta k uzdravení

Radek se rozhodl vyhledat pomoc. Obrátil se na terapeuta a začal pracovat na své závislosti. Bylo to těžké, ale věděl, že musí něco změnit, pokud nechce ztratit vše, na čem tak tvrdě celé roky pracoval.

„Nejdřív jsem musel přiznat sám sobě, že mám problém,“ říká Radek. „To bylo asi to nejtěžší. Pak jsem se postupně se vším svěřil svému terapeutovi. Díky tomu jsem našel způsob, jak se dát zase dohromady. Po etapách jsem omezil návštěvy strip clubů a přestal utrácet za prostitutky. Začal jsem hledat nové, zdravější způsoby, jak se odměňovat po náročných dnech v práci. Našel jsem novou zálibu v běhu a cyklistice, které se staly nedílnou součástí mého života.“

Radkův příběh je varováním. I ti nejúspěšnější z nás mohou snadno sklouznout do nebezpečné závislosti, ať už je jakákoli. V takovém případě je důležité mít odvahu čelit svým démonům a najít sílu se postavit zpět na nohy.

„Už je to několik měsíců, co se učím žít bez těchto lákadel a rozptýlení,“ dodává Radek. „Ačkoliv je to těžké, vím, že jsem na správné cestě. Úspěch není jen o penězích a kariéře, ale hlavně o tom, jak se dokážeme postavit vlastním slabostem.“ Radek svůj volný čas věnuje novým koníčkům a tráví více času s rodinou a přáteli. Naučil se říkat „ne“ a stanovil si hranice. Už se nevrací do strip clubů ani nenavštěvuje prostitutky.

„Je to můj každodenní boj,“ přiznává Radek. „Ale vím, že pokud vytrvám, dokážu se vrátit zpět na správnou cestu. Už nejsem ten, kdo utíká před problémy. Postavil jsem se jim čelem, a cítím se být díky tomu silnější.“

Radek se rozhodl sdílet svůj příběh s ostatními. Věří, že jeho zkušenost může pomoci lidem, kteří se ocitli v podobné situaci. Uvažuje, že o svém problému napíše knihu, aby mohl otevřeně mluvit o svém boji se závislosti.

„Mým cílem je inspirovat ostatní,“ říká Radek. „Chci, aby věděli, že nikdy není pozdě na změnu. Pokud máte problém, přiznejte si ho. Vyhledejte pomoc a bojujte. Nestyďte se. Může to být těžké, ale stojí to za to.“

Radkův příběh je důkazem, že i v těch nejtěžších chvílích můžeme najít sílu začít znovu. Je to příběh o pádu a vzestupu, o odvaze a síle vůle. Radek už není jen úspěšný podnikatel.  Je to člověk, který překonal svou závislost a našel nový smysl života v činnostech, které mu přinášejí radost a mají pozitivní vliv i na jeho zdraví.

Výzva k zamyšlení

Jak zvládáte stres vy? Máte podobnou zkušenost nebo znáte někoho, kdo bojuje se závislostí? Podělte se o svůj příběh s ostatními.

Máte také příběh, který byste s ostatními čtenáři chtěli sdílet? Podělte se s námi o svůj na pribehy.medium@seznam.cz

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz