Článek
Ale pak jsem o tom začal trochu přemýšlet…
A nacházel jsem víc a víc důvodů, proč možná ano. Budou tam začínající podnikatelé žádat o investici pro rozvoj své firmy. To je přece správné. Mohu veřejně podpořit zlaté dno řemesla i poctivou práci.
Označili mě jako hotelového krále. To není přesné, protože král je dědičný. Já jsem si to musel všechno vybojovat a zasloužit. Začal jsem taky od nuly, můžu tedy někoho inspirovat, něco mu předat nebo aspoň dobře poradit. Prostě pomoct. Stejně tak, jak radili mně moji předchůdci a učitelé. Mám prostě povinnost to vracet.
A začali jsme natáčet. S různými lidmi – a děly se věci.
Přicházeli také mladí lidé, jejichž příběhy byly velmi podobné. Dlouho studovali, potom se tak nějak poflakovali (dnes se tomu říká třeba digitální marketing) a teď mají geniální nápad. Takže rychle sem s ním! A když mi dáš prachy, tak ovládneme i tu Ameriku a dobudeme celý svět. Vyděláme majlant.
Nechci těm lidem lhát – tím jim nepomůžu. Chci jim poradit, prospět. I když jsem přísný. Ve svém věku vím, že přísný učitel často vychová pro život ty nejúspěšnější.
Říkám jim tedy pravdu, ale jestli je to hrách na zeď, nebo sémě nového poznání – nevím. Tak aspoň dobrá rada, ta bývala vždy nad zlato!
Nakonec mám z toho dobrý pocit, novou zkušenost – a možná jsem někoho zaujal.
A pak mi došlo: mnoho lidí u nás stále vidí podnikatele jako něco negativního. Nějakého spekulanta, nebo příjemce dotací, účastníka sporné privatizace, nebo padoucha, co okrádá a vykořisťuje. Říkám si: „Kurňa, to ale není můj případ! A hodně podnikatelů jsou dříči, co slouží a pomáhají něčemu dobrému.“ Nemůžeme to tak přece nechat. Chci inspirovat svým příběhem a vysvětlit, že podnikatel je něco jiného. A že mnoho z nich je dobrých a pro společnost velmi prospěšných. Jsou to pracovité včely na našich lánech.
Chci zlepšit vnímání podnikatelů – lidí, co něco pořádného dělají a jsou ochotni tomu hodně obětovat. A jejich zasloužená odměna má být zisk.
A co to dalo mně? Rád bych zlepšil vnímání hotelů v naší zemi, kultivoval české hotelnictví, prostě zvýšil jeho úroveň. Možná, že to někdo v mém projevu přečte. A možná, že to někoho zaujme natolik, že vyzkouší naše hotely nebo restaurace.