Hlavní obsah

Chtěla jsem přispět do rodinného rozpočtu, ale trochu se to zvrtlo, říká Magda (27)

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik (premium license)

Mladá podnikatelka Magda byla pracovitá žena, která chtěla jednou dobýt svět - nebo se mít alespoň dobře. A když otěhotněla, rozhodla se, že se její život zas až tolik nezmění. Její manžel měl ale svůj jasný plán.

Článek

Magda má úžasnou práci, která je zaměřená na online komunikaci. Díky tomu si mohla dopřát dlouhé dovolené, účastnit se videomeetingů přímo z pláže a pracovat kdykoli, kdy se jí to hodilo. Když zjistila, že je těhotná, byla nadšená, že si může svou pozici udržet. Byla přesvědčená, že tato práce jí umožní pečovat o nového člena rodiny vcelku bez problému, a nemýlila se. „Toužila jsem po vlastním domě a tohle měla být cesta,“ svěřila se mladá žena.

Po porodu jsem dál dřela do posledních sil

„Díky práci, kterou jsem mohla pohodlně vykonávat z postele, jsem si těhotenství užívala. Ranní nevolnosti, únava nebo nechutenství mi nakonec ani tak nevadily. Práci jsem si mohla přizpůsobit svému aktuálnímu zdravotnímu stavu, což byla obrovská výhoda. Když jsem občas něco poslala pozdě, vyšli mi vstříc,“ vzpomíná na začátky.

„Můj manžel Míra mě podporoval a neskrýval radost, že na vše není sám. Pracovala jsem už dlouho jako OSVČ, takže jsem ani neplánovala žádat o mateřskou, protože jsem si neplatila nemocenské pojištění, které je pro ni podmínkou. Po porodu jsem si rovnou zažádala o rodičovský příspěvek a plynule jsem pokračovala v práci,“ doplnila Magda.

Dcera byla zlaté miminko

Naše malá Elena byla zlaté miminko, pořád jen spala a málo plakala. Díky tomu jsem měla dost energie i na práci. Všechno se ale změnilo kolem jejího půl roku, kdy začala vyžadovat více pozornosti. Byla vzhůru většinu dne a já musela zároveň plnit pracovní termíny. Mirek si už dávno zvykl, že přispívám na domácnost, a najednou začal chodit méně do práce i vydělávat méně. Dlouho jsem si toho ale vlastně nevšímala.

„Tak pardon, že mi tolik nezbejvá,“ reagoval podrážděně, když jsem zmínila, že všechno táhnu sama. Cokoliv jsem pro Elenu chtěla, musela jsem si koupit ze svého. Pleny, jídelní židličku, hrací podložku, hrazdičku… Tvrdil, že na nic nemá. Dnes si říkám, že jsem udělala chybu, že jsem měla z práce odejít, užít si mateřskou.

Není to jeho úloha, aby nás zajistil? Aby nám dopřával? Ale to už se asi nikdy nezmění…

Zdroj: autorka vycházela z rozhovoru s hlavní aktérkou Magdou J.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz