Hlavní obsah
Rodina a děti

Další smrt miminka dokazuje, že domácí porody jsou rozmar a nezodpovědnost

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Nedávno prolétla médii zpráva, že žena, která měla od lékaře indikovaný císařský řez, se navzdory možným komplikacím rozhodla rodit doma. Dítě se v porodních cestách udusilo a zemřelo.

Článek

Žena rodila ve 41. týdnů těhotenství, dítě nepřežilo. Od soudu odešla matka i dula s podmínkou. Šlo dokonce o prvorodičku, a vzhledem k císařskému řezu nerespektovala zdravotní doporučení lékařů. Ale neměla by si tohle žena dovolit až ve chvíli, kdy takovým rozhodnutím ohrožuje jen svůj život? Proč je v poslední době o domácích porodech slyšet čím dál více?

Můj první porod byl otřesný zážitek

Rozumím tomu, že je to pro spoustu lidí kontroverzní názor, ale skutečně jsme natolik pošetilí, že si stěžujeme na kvalitní zdravotní péči, kterou nám naše nemocnice umožňují?

Rozumím ženě, která se rozhodne, že péče u porodu nemusí být podle jejích představ. Ze svého prvního porodu jsem se dlouho vzpamatovávala, byl to naprosto otřesný zážitek, nepříjemné sestry, ztracené dítě, stesk, pláč… Ale pořád tam byl ten lékař, který ve chvíli, kdy mi docházely síly, věděl, co dělat, aby dítě přežilo. A za to jsem vděčná, ačkoliv se tam děly věci, které bych si klidně odpustila.

Celebrity domácí porody propagují

Problém je, že domácí porod je jakýsi nový druh lifestylu. Mluví o něm stále více celebrit, které v něm vidí nadpozemský zážitek a novou dimenzi spojení s miminkem. Omlouvám se, ale já s vámi tak nesouhlasím a rozčiluje mě, že se od vás nějaká žena může inspirovat k tomu, aby vědomě ohrozila své dítě ve víře, že si zajistí fajn zážitek.

Doma rodila například Aneta Krejčíková, Lejla Abbasová, Pamela Anderson, Cindy Crawford nebo Kristýna Leichtová. Já vím, že se tu vyrojí komentáře, že v minulosti to bylo naprosto normální a žena ví nejlépe, co má dělat. Ale vážně? Já u prvního porodu nastupující porod skoro nepoznala. Pak se z toho stal porod překotný, který byl šílený kolotoč. Svému tělu jsem mohla věřit jak jsem chtěla, ale jediné, co jsem si přála, byla v tu chvíli záchrana dítěte. Neumím si představit, že ho ohrozím tím, že si budu dokazovat své ženství doma v bazénku.

Jistě mi také někdo napíše, že v zahraničí je to naprosto normální. Někde třeba legální. A já tomu rozumím, ale proč vědomě nevyužíváme moderní doby, která se nám nabízí? To je ta otázka. Když mám k dispozici víc, než podle svého mínění potřebuju, není to naopak výhoda - a ne důvod bojovat se systémem? Vždyť v takové chvíli už nejde jen o mě…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz