Hlavní obsah
Rodina a děti

Dřív babičky vnoučata hlídaly, pekly buchty a zavařovaly. Dneska mají koníčky, práci a málo času

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik (AI premium license)

Jsem generace Y. Moje babička zavařovala každé léto okurky, marmelády a o víkendu vařila rajskou. Pro svá vnoučata měla vždy otevřenou náruč a připravené buchty. Moje máma ale taková babička není, ta nemá čas.

Článek

Když jsem porodila své první dítě, moje máma se na něj neskutečně těšila. Všem vyprávěla, že bude babičkou na plný úvazek, bude s vnoučátkem jezdit na výlety, učit ho v lese kytičky, zvířátka - jasně, že se nic z toho nestalo.

Večerku určoval západ slunce

Což bylo pro mě dost velké překvapení, protože já jsem u své babičky vždy trávila každý volný víkend, prázdniny i odpoledne. A vždy byly napečené buchty, všude to vonělo domovem a na plotně bylo vždy v hrnci co k obědu. Babička dělala ten dům místem, kde bylo každému dobře. Dokonce i dědečkovi, na kterého babička odjakživa nadávala. A to k tomu patřilo.

Přijít k babičce, to bylo, jako když se zastavíte v čase a jen vnímáte tu vůni, která se kolem vás line. Znamenalo to, že můžete snídat i večeřet zmrzlinu, že můžete jíst čerstvé kedlubny ze zahrádky, koupat se v ledovém bazénu, který se sotva napustil a přijít „až se setmí“. To byla babička - zdroj vzpomínek a vroucného, nekonečného tepla.

Kde jsou…

Moje máma, narozená v sedmdesátých letech minulého století, není taková babička. Má práci, chodí na dvanáctky do kuchyně. A když má volno, chce si odpočinout. Vnoučata má ráda, ale nikdy si je nevzala ani do ZOO. Nehlídá je, nepřespávají u ní. Jsou jenom nástroj, jak si udělat pěkné fotky na Facebook. To, aby holky koukaly.

Za ty roky, co mám děti, jsem nezažila ani jeden volný víkend. Jsem pracující máma, a nemám hlídání. Žádné. Když má moje máma volno z práce, dá si sklenku vína, vyrazí do divadla nebo si zajde zacvičit. Na vnoučata už tam nezbývá. Tak se ptám - kam zmizely ty babičky, kvůli kterým jste jeli klidně přes celou republiku?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz