Hlavní obsah
Lidé a společnost

Herečce Janě Bouškové zemřel manžel, usmýkala ho tramvaj. Tělo znemožňovalo identifikaci

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Nextfoto (licence zakoupena)

Diváci ji znají jako veselou herečku plnou energie. Za sebou má ale Jana Boušková velmi těžký osud, kdy se musela dokonce vyrovnat se smrtí svého manžela, nadaného herce Petra Svojtky. Osudnou se mu stala tramvaj, našel ho až náhodný taxikář.

Článek

Nadaný herec Petr Svojtka miloval adrenalin - a snad právě tahle vášeň stála kudrnatou herečku její první velkou lásku. A snad právě to se mu stalo osudným. Tragédie se stala osudné noci ve Spálené ulici v Praze.

Toužil po adrenalinu

Psal se rok 1982 a Svojtku mělo nad skleničkou něčeho ostřejšího v divadelním klubu napadnout, že se - jako už mnohokrát - sveze na spřáhle, které spojuje dva tramvajové vozy. Jindy to dělával běžně a nic se mu nestalo. Tentokrát to ale bylo jeho poslední rozhodnutí. Verzí, jak k celému incidentu došlo, je několik. A s jistotou lze říci, že té jediné správné už se asi nedobereme nikdy.

Verzi s alkoholem už několikrát vyvracel například Jiří Krampol „Pořád se píše o tom, že byl opilej, machroval, nastoupil na spojovací oj tramvaje, z ní spadl a tramvaj ho přejela… To je prostě blbost! Jediný problém byl v tom, že on chudák strašně špatně viděl. To byl ten důvod, že nastoupil tam, kam neměl. A to ho bohužel stálo život. Byla to nešťastná náhoda. On to byl bezvadnej kluk, je ho strašná škoda,“ řekl. Tělo bylo tehdy nehodou tak znetvořeno, že ho měli policisté problém identifikovat.

Tělo nalezl až taxikář

Trvalo několik hodin, než se v Praze vědělo, co se vlastně stalo. Těla si totiž všimnul v kolejišti až náhodný taxikář, řidič tramvaje o tom vůbec nevěděl. Když mu to řekli, omdlel. Těžké srdce měla i Jana Boušková, která měla v té době se Svojtkou dvouletého syna.

O jeho smrti se dozvěděla od své sestry. „Ona našla lístek, který policie vylepila na dveře. Bylo na něm, ať si přijdu pro jeho tašku. Prý zvonili, ale já jsem byla v zadním pokoji a neslyšela to. Sestra měla klíče, přišla tam později, zjistila to a přinesla mi zbylé věci po Petrovi,“ zavzpomínala Jana Boušková, která se ze dne na den stala vdovou.

„Nevěděla jsem, co bude dál, ale život vám to ukáže. Právě to, že mám syna, o kterého se musím postarat a vychovat, byl takový můj hnací motor. Také moje máma mi tenkrát moc pomohla. Když se syn zeptal na tatínka, říkala jsem mu, ať počká do večera a já mu ukážu hvězdičku na obloze, a to je jeho táta,“ dodala.

Lásku našla o rok později u herce Václava Vydry, který byl tou dobou ženatý s herečkou Danou Homolovou. Rozvedl se v roce 1983, s Bouškovou tvoří stabilní pár dodnes.

Zdroj: autorský článek, novinky.cz

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Petr Svojtka mladší

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz