Hlavní obsah
Umění a zábava

Je Utajený šéf jen fraška? Dojemné příběhy a stále ta stejná historka budí podezření

Foto: se souhlasem TV Nova

Proměny těch nejvyšších ve firmě občas berou dech. Jenže v pořadu Utajený šéf je stále ta samá historka dokola v každém díle, navíc se objevují jen zaměstnanci, kteří mají za sebou dojemné příběhy. Není to podezřelé?

Článek

V každém díle se děje to stejné. Úspěšný manažer se promění v podivného týpka, který je označován za někoho z Úřadu práce, kdo si přišel vyzkoušet nějaké ty pozice k nám do firmy. Nevadí, že nikdo z nás nic takového ve firmě nejspíš nezažil, protože se lidi buď přijmou u pohovoru nebo se zkrátka dělá dál. Nebo už jste snad viděli firmu, která by člověku, který vypadá, že přespával v posledních dnech na jednom z hlavních nádraží, dávala své know how jako na zlatém podnose?

Dojemné lidské příběhy

A to není ani zdaleka všechno. Obvykle totiž tahle podivná kreatura, kterou v maskérně vytvoří z dobře vypadajícího šéfa, jde přesně za těmi lidmi, kteří mají dojemné - mnohdy až neuvěřitelné - lidské příběhy. Obvykle jde o vážné nemoci, dluh, smrt, nefungující rodiče, adopce, která se nepovedla. Není to tak trochu zvláštní?

Když už bychom přijali fakt, že televize záměrně takové lidi vybírá, aby to prostě bylo zajímavé, svěřili byste cizímu člověku svůj dojemný příběh, když vás u toho natáčí kamery? Nebo by vám to nebylo ani minutu divné, a byli byste připraveni, že svůj příběh, jak jste se dostali k deseti exekucím, uvidí celý český národ v televizi?

Bude další řada?

Když se na takové otázky ptají členů produkce, opakují, že je stále těžší natáčení pořadu utajit. Opravdu se ale nenašel nikdo, kdo by takovou kamufláž za dobu natáčení poznal na první dobrou? Tomu se snad ani nechce věřit. A co mu pak řeknou, ať se tváří, že jede vše podle plánu?

Nebo jde snad o placený marketing firem, které tak mohou v hodinu a půl dlouhé „reportáži“ ukázat, jak to u nich ve společnosti funguje, a proč jsou tak perfektní volbou pro koncového zákazníka? Protože, kdybychom si chtěli koupit hodinu a půl v televizi, nedoplatíme se. Ale tady jde vlastně všechno tak nějak lépe, snadněji. DPD si udělalo nedávno reklamu, že neháže s balíky, kdysi Zásilkovna ještě se Simonou Kijonkovou zase ukázala, jak hbitě řeší každý problém. Pro tu firmu je to reálně reklama jak vyšitá.

Samozřejmě zakončená dojemným heslem, kdy dáte vybraným zaměstnancům pár desítek tisíc na dovolenou nebo jiné účely, případně jim koupíte fantastickou dovolenou v exotice. U televizních obrazovek se pláče, až to uvidí zbytek zaměstnanců, nastane vzpoura.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz