Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Nechci dávat své dítě do školky, ani do školy. V plánu mám homeschooling

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik (AI premium license)

Říká se, že si svoje dětství většinou nepamatujete. Já ano, bylo to hrozné, už kvůli tomu vstávání, učení se spousty nesmyslů a povinností ve škole, které neměly se zdravým rozumem co dočinění. Svým dětem tohle udělat nechci.

Článek

Děti mám ještě malé, ale když jsem tohle téma nadhodila před tchyní, málem se zbláznila. Jak tohle těm dětem můžu udělat? Proč je připravím o kamarády, zážitky? Nebudou mít žádný režim, jak se naučí, že život není jen zábava, ale i povinnosti?

O co já jsem horší?

Já o tom sice zatím moc nemám zjištěno, protože na tohle rozhodnutí máme ještě pár let, ale není cílem rodiče svému dítěti ukázat, že život nemusí žít podle zajetých pravidel? Že jsou v životě různé možnosti, že to, jak je to tu nastaveno, kdysi někdo vymyslel, a už to třeba pro moderní dobu nemusí být ani funkční?

Proč bych pro svoje dítě měla být horším učitelem než vyhořelé postarší učitelky, které své povolání obvykle dělají jen pro to, aby měly doma co v ledničce - a vlastně už nic jiného ani neumí?

Najdou Češi v homeschoolingu zálibu?

Myslím, že dám svým dětem daleko víc, ve společnosti to ale stále budí velké kontroverze a vlastně jako Češi nejsme homeschoolingu vůbec otevření. Přála bych si, abychom všichni měli možnosti, které chceme, které si zasloužíme.

Abychom se jen neřídili tím, co je společnosti pohodlné podle starých přesvědčení. Protože i já vlastně zvažuju, že celou tuhle svou myšlenku zahodím jen pro to, abych někomu vyhověla. A tak by to rozhodně nemělo být…

Zdroj: autorka vycházela z rozhovoru s manažerkou Magdou (33), toho času na mateřské dovolené, Rakovník

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz