Hlavní obsah

Nemůžu v Praze sehnat pediatra. Buď prý budu své dítě očkovat, nebo mám jít jinam

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Bára byla překvapená, když jí kamarádka poradila, aby začala shánět pediatra už ve druhém měsíci těhotenství. V Praze jich je totiž nedostatek a málo kdo bere. Jenže k tomu ještě přišly nastávající mamince do e-mailu jasné požadavky.

Článek

Nikdy by mě nenapadlo, že si bude pediatr klást podmínky toho, kdy přijme dítě. Jenže my žijeme na Praze-východ, a tady jich je prostě hrozně málo. Nebo málo. Je jich tu dost, ale mají plno. Když už tam nemá dítě sourozence nebo nějakého příbuzného, často je to bez šance.

Chodily mi ty stejné e-maily

Setkala jsem se ale s něčím, co mi naprosto vyrazilo dech. Když jsem psala e-maily, kde mají nebo nemají volno, často se mi dostávalo odpovědi, zda hodlám miminko očkovat podle povinného schématu. Jinak bychom si prý s lékařem nerozuměli.

Jak nerozuměli? A proč je tohle měřítko toho, aby mohli přijmout mé dítě do péče? Tohle je třeba něco, nad čím jsem v těhotenství vůbec nepřemýšlela. A vlastně mě ani nenapadlo, že nebudu syna očkovat, ale proč to musím uvádět ještě než porodím?

Co já s tím udělám…

Snažila jsem se zjistit, zda má lékař vůbec na něco takového právo, a našla jsem, že se na to ptát nesmí. Jenže co se stane, když odmítnu? Odmítne mě pediatr, napíše, že nemá místo. Nebo, když si na něj budu stěžovat, tak mě vezme do péče a všechna naše setkání budou nepříjemná a chladná.

A já potřebuju někoho, komu zkrátka můžu důvěřovat. Tohle je vážně doba. Myslela jsem, že najít kvalitního lékaře bude daleko snazší…

Zdroj: autorka vycházela z rozhovoru s hlavní aktérkou Bárou

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz