Hlavní obsah

Rozhodla jsem se neholit, nepřijímám společenské požadavky na ženy. Partner mi dal ultimátum

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik (premium license)

Romana (27) se chtěla vždy mužům líbit, nosila vysoké podpatky, rudé rtěnky a značková kabelka byla nutnost. Pak přišel životní zlom, kdy kvůli zdravotním problémům málem umřela. A najednou měla jiné priority.

Článek

„Já jsem dřív byla hodně zahleděná do sebe, nic moc jiného mě nezajímalo. Chtěla jsem se líbit, mít perfektní tělo, drahé a značkové oblečení. Když si na to vzpomenu, bylo to dost povrchní,“ začíná své vyprávění Romana.

Objevily se zdravotní problémy

„Až když jsem stála na prahu smrti, bála jsem se, že se nedožiju dalšího rána, došlo mi, že jsou v životě i důležitější věci. Partner Pavel mi stál za celou dobu tehdejší léčby po boku, a nikdy mi nedal najevo, že by to chtěl vzdát. Když se ale z nafintěné, už uzdravené, holky, začala stávat nová osobnost, byl problém,“ vzpomíná.

„Říkával, že mu chybí ta stará dobrá holka, která trávila u zrcadla hodiny. Což je divný, dřív ho to hrozně rozčilovalo.“

Přestala jsem se holit

Nakonec dospěla Romana k tomu, že se chce přestat zcela holit, protože už pro ni rozdílné vnímání ženského a mužského těla nedává smysl. „Měla jsem za to, že to je jen moje rozhodnutí a nikdo mi do toho nemá co mluvit. Copak já říkám Pavlovi, jak se má před zrcadlem upravovat? Vlastně ani nevnímám, jestli si holí podpaží, jak si upravuje vousy na obličeji. Vždyť je to jeho věc, alespoň to si myslím. Ale on to tak neviděl.“

"Teď mi dal ultimátum. Buď se okamžitě vrátím k tomu, co jsem byla předtím, nebo jdeme od sebe. Přitom je to jinak báječný člověk, myslela jsem, že spolu založíme rodinu. Teď se bojím, co bude dál…

Zdroj: autor vycházel z rozhovoru s hlavní aktérkou Romanou C., Jablonec nad Nisou

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz