Hlavní obsah
Rodina a děti

Terezu Brodskou odložila maminka u sestry na sedm let. Když si ji vzala zpátky, dcerka to oplakala

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Nextfoto/ Pavel Gwužď (licence zakoupena)

Herečka Tereza Brodská ze seriálu ZOO byla pro svou mámu Janu Brejchovou vymodlené dítě. Ani to ale nakonec nezabránilo tomu, aby dala přednost kariéře a dceru nechala u své sestry. Tím náročný životní osud Brodské ale ani zdaleka neskončil.

Článek

Ačkoliv Jana Brejchová tehdy kvůli těhotenství odmítla natáčení prý asi za milion korun, ihned po narození odložila maličkou Terezu ke své sestře Blance, jak přiznala v knize Moje máma Jana Brejchová. Místo toho, aby se jí maminka věnovala, dala přednost kariéře. V tu chvíli to nechtěla jinak.

Život k ní nebyl fér

„Občas jsem si tě brala k nám, ale jen na krátko. Blanka to neviděla ráda,“ popisuje Jana Brejchová Terezino dospívání. Spolu s jejím otcem Vlastimilem Brodským si ji vzali zpátky, až když jí bylo 7 let. Jenže nešlo o žádný sladký návrat do náruče rodičů.

Tehdy to malá Tereza oplakala. „Bylo to vůči nám oběma dost kruté. Měly jsme spolu moc hezký a silný vztah – jako dcera s matkou,“ říká Tereza. Přiznala také, že mámin postoj k těhotenství vnímá jako nezodpovědný, a snad právě proto se sama jako matka chovala jinak. Synovi Samuelovi byla celý život velkou oporou.

Blanka pro ni už navždy zůstala mámou

U druhé maminky Blanky ale Tereza rozhodně netrpěla. „Bydlela jsem u ní od svých šesti týdnů až do šesti let. Byla jsem tam doma. Blance jsem říkala mami, její manžel Láďa byl pro mě táta, měli dvě děti, takže jsem měla dva sourozence. Žili jsme v bytě dva plus jedna, bylo nás tam požehnaně a Blanka byla úžasná,“ řekla herečka.

Mateřskou lásku od Blanky cítila i ve chvíli, kdy se vrátila k rodičům. Rodinná idylka ale dlouho nevydržela, protože se Brejchová zamilovala do svého hereckého kolegy Jaromíra Hanzlíka. Ten se stal na několik let Tereziným otčímem. A jednoduchý vztah spolu neměli. Hanzlík podle ní volil drsné způsoby výchovy. „Třeba s námi několik dní nemluvil – a to někdy i s mámou. My jsme nevěděli proč. Až pak nám řekl, že to bylo kvůli nějakému přestupku, špatně uklizené věci nebo tak něco. A já jsem nechápala, proč kvůli tomu muselo být dusno tři dny,“ popsala Tereza a přiznala, že Hanzlík svaloval partnerské neshody mezi ním a Brejchovou právě na nevlastní dcerku.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz