Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Žena si našla životního kouče. Stálo nás to všechny peníze, a nakonec i manželství, říká Petr (37)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Když toužila Petrova manželka po změně, rád ji podpořil. Karolína (33) si našla na Instagramu životního kouče, zaplatila si jeho kurzy a začala toužit po životě, který byl zcela odlišný od toho, který měla teď. Jenže to nebylo ani zdaleka všechno.

Článek

Pamatuju si, že když začala sledovat onu stránku na Instagramu, často mi od nich posílala nějaká moudra. Víte, já na to nikdy moc nebyl. Tyhle ezo věci, já nevím. Prostě jsem člověk hlavně racionální, život beru takový, jaký je. Nepřemýšlím nad jeho hlubším smyslem, nevěřím na vesmír, magii, kouzla ani astrologii.

Na mateřské nebyla šťastná

Moje žena byla vždy pravý opak. Ale mně se to na ní ze začátku líbilo. Že umí zkrátka přemýšlet trochu jinak než já. Jednou přišla s tím, že si našla báječný kurz, jak najít nový smysl života. Říkala mi, že je na mateřské už úplně vyřízená a potřebuje nový směr. Chápal jsem ji, měli jsme malou dceru a někdy to s ní nebylo jednoduché. Věk kolem dvou let, kdy přichází období vzdoru, je prostě náročný pro všechny.

Já měl tu výhodu, že jsem každý den odcházel do práce. Muži sice často říkají, že jsou tak důležití, protože živí rodinu, ale to privilegium, že si od toho rodinného shonu každý den odpočinou, už nekomentují. A ono právě to je velkým plusem v zachování dobrého mentálního zdraví, řekl bych. Život na mateřské je každý den stejný. A tak jsem se snažil pomáhat, co mi síly stačily. Když jsem přišel domů, uklidil jsem nádobí, vyndal pračku, sušičku. Někdy jsem umyl okna, pravidelně jsem vysával. Aby si Karolína odpočinula, aby vše neleželo na ní. Jenže asi ani to prostě nestačilo.

Začala si půjčovat peníze za mými zády

Když přišla s tím, že chce 25 tisíc na kurz o sebeuvědomění (snad si to pamatuju správně), trošku jsem se divil. Ale ty peníze jsme měli, mohli jsme si to dovolit. Řekl jsem si, že proč ne. Kurz byl online, trval několik týdnů, bral jsem si v tu dobu malou. Kája byla najednou jako vyměněná, říkal jsem si, že to byla teda dokonalá investice, že jsem rád, že je šťastná.

Pak přišla s tím, že potřebuje na další modul. To bylo už 50 tisíc. Tolik peněz jsme neměli, odmítl jsem to. Když jsem si pak všiml, že opravdu dál kurz trvá a chodí na něj, divil jsem se. Řekla mi, že měla skvělé výsledky, a tak ji pokračování nabídli zdarma. Tehdy si na to půjčila, protože měla limit na kreditní kartě z dob, kdy jsme si brali před lety sušičku na splátky. Nevěděl jsem to.

Takhle to šlo zřejmě opakovaně, protože když to prasklo, byla už zadlužená u třech nebankovních společností, účet měla v mínusu, kreditní karty nesplácela a prosila mě, ať jí pomůžu. Udělal jsem to a společně jsme ty dluhy dostali pod kontrolu. I tak ode mě nakonec odešla. Jeden večer mi řekla, že jí její „guru“ poradil, že náš vztah je toxický a brzdím její duševní vývoj. Dceru nechala doma a já jsem musel během pár týdnů změnit práci, přestěhovat se do levnějšího bytu a o vše se postarat. Od té doby se nám vůbec neozvala, ale doneslo se ke mně, že bydlí u toho svého životního kouče. Vlastně dodnes nevím, co se stalo, kde jsem udělal chybu. A co řeknu dceři, až se začne ptát, kde je máma…

Zdroj: autorka vycházela z rozhovoru s hlavním aktérem Petrem

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz