Hlavní obsah
Rodina a děti

Co vše se můžete od dětí dozvědět na koňském táboře? Samé perly

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jiná Princezna, Canva

Týden s dětmi vás naučí mnohé. Obzvlášť když je jim pět až patnáct, to si vyslechnete moudra.

Článek

Nacpěte skoro třicet dětí do malé místnosti a rozdejte pastelky. Pokyn je, ať nakreslí koně z naší stáje. Do rukou se vám dostane spoustu brambor, oslíků a když budete mít štěstí, pravděpodobně narazíte od šikovného umělce na něco, co trochu připomíná koně.

Dnešní debata u ohrady se nesla v duchu lásky. A Drak miluje Lady? Je to tak. Bohužel Lady má ráda Lunu. Aha. A Luna? No, Luna se pusinkuje se Sagim, tak je asi gay, tvrdí pomocnice Linda.

Pak přichází pětiletá Žofka, která celý týden zdatně sonduje, proč nemám manžela. A kdy budu mít děti. Když odvětím, že mám přítele, zeptá se, co to znamená a proč není rovnou manžel. Dostanu se k vysvětlení o prstýnku, moc tomu nerozumí, proč mi přítel zkrátka nějaký nekoupí.

Sedíme ve stínu stáje a probíráme jednotlivé části uzdečky a sedla. Dozvídám se, že máme na koni poprsník. Snažím se si to představit a prskám smíchy, když Lucinka naprosto vážně pronáší toto moudro a tvrdí, že je na břiše. Kolem se motají kočky a děti po nich chňapají, snažíc se alespoň jednu pohladit.

Když se schyluje večer, připravujeme bojovku. Většina dětí se tváří, že se vůbec nebojí a že je to trapný, že musí jít lesem a čelit strašidlům, tedy nám. Poučují nás, že sledují horory a že moc dobře vědí, co je čeká. Když odvětím, že bude bojovka ve sklepě, Sára se ušklíbne. Hele, tam se zavírají oběti a pak se mučí. Aha, podotýkám já a radši se neptám, jestli rodiče tuší, na co se jejich milované ratolesti koukají.

Když se blíží čas oběda, děti se doslova rozbíhají naproti mně. Zkuste jim dát do ruky vidle, nechte je kydat a uvidíte, jak jim vyhládne.

Poslední den kreslím diplomy a dopočítávám body. Děti mi chodí hlásit, kolik zabily vos a jak se jmenují části koně. Sečteno, podtrženo. Všichni jsme přežili, včetně koní. To považuji za úspěch. Dostala jsem dva obrázky a jednu papírovou panenku s popisem, že to jsem prý já. Dlouho mě takhle nikdo pěkně nevyobrazil.

A už se těším na příští rok.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz