Hlavní obsah
Cestování

Sbalit se na týdenní dovolenou do malého batohu? Jde to, když víte, jak na to

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jiná Princezna, Canva

Stále na vás vyskakují lákavé nabídky do Kodaně za 590 a na Krétu za 1500? Nejste si však jistí, že zvládnete limity nízkonákladovek a další kufr platit nechcete? Věřte mi, po přečtení tohoto článku odhodíte obavy.

Článek

Já jsem se středně velkým batohem zvládla čtrnáctidenní dovolenou na Srí Lance, kombinaci národních parků, hor, měst i pláží. Jenže jak začít?

Dobrý batoh je základ

Batůžky jako Fjällräven jsou sice stylové, ale moc vám neprospějí. Doporučuji raději sportovnější verze, které se neztratí na výletě v horách ani ve městě. Můžete vyzkoušet batohy od Nike či Adidas, já osobně nedám dopustit na Osprey. Mám verzi Nebula, ta má množství kapsiček, přihrádek i prostor na noťas. Díky Airscape a bedernímu popruhu skvěle sedí. Navíc je batoh vyrobený z recyklovaných PET lahví, za mě tedy plusové body. Další volbou může být oblíbený CabinZero, dostupný ve velikosti 28 a 36 litrů.

Malou kosmetiku kupuji doma

Jednak nechci spoléhat na místní drogerie (samozřejmě záleží na destinaci), jednak mám své osvědčené pomocníky. Na výlety vyrážím s tuhým šamponem, který kupuji v Dm nebo Yves Rocher. Zároveň mi slouží jako sprcháč, když je nouze, ten však běžně v hotelu je. Dále si beru malý kondicionér, žiletku, kartáček, opalovák, pastu a cestovní verzi zubní nitě. Krém beru takový, abych ho mohla použít ráno i večer, například Neutrogenu na bázi gelu. K odlíčení používám Dm ubrousky (po 10 ks) nebo zabalím malé balení odličovacího gelu. Tahat s sebou micelární vodu a tamponky mi přijde zbytečné. Dále pak k nalíčení balím BB krém, řasenku a labelo. Přihazuji dvě gumičky a sponu do vlasů. Když zbyde místo, přidávám i suchý šampon, například ten od Notino.

Nezapomeňte vše zabalit do igelitového průhledného sáčku a kosmetiku dát až úplně nahoru.

Co se týče lékárny, beru s sebou platíčko černého uhlí, Ibalgin, náplasti a jeden Coldrex sáček. To považuji za dostatečnou záchranu.

Nepřehánějte to s oblečením

Nejraději si před cestou vyskládám oblečení na postel. Mělo by ladit, beru neutrální šortky (černé nebo modré), dvě trička, tílko, sukni, plavky, sluneční brýle, pyžamo a dvoje šaty. Poté podprsenku (druhou budu mít na sobě a vždy se dají přeprat) a kalhotky na přesný počet dní. Ponožky beru většinou dvoje, v létě pořád chodím v Birkenstockách, už se mnou prošly i x kilometrovou túru a vše vydržely!

Bundu či svetr/mikinu si beru pokaždé, večer a v letadle mi bývá zima. Počítejte s tím, že si tento kousek vezmete na sebe.

Jaké zabalit boty?

Tenisky si beru, pokud mě čekají hory, Toms, pokud jedu objevovat město. Sandály se pak vejdou ze strany či zepředu batohu.

Jiné nezbytnosti

V téhle fázi už nám zas tolik místa nezbývá. Nabíječka, sluchátka, knížka, plastový příbor, malá kabelka či ledvinka (tu beru s sebou do letadla, nikdy mi nikdo nic neřekl) a téměř jsme vyčerpali místo v batohu.

Pokud vám však přeci jen místo zbývá, přihoďte pláštěnku, deštník, powerbanku či velký praktický šátek, do kterého se zabalíte v horkých letních dnech. Nezbylo vám místo? Nezoufejte, šátek si koupíte a máte se tak na co těšit :)

Dejte mi vědět, pokud máte další vychytávky a tipy na věci, které s sebou vozíte. Ráda se nechám inspirovat!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz