Hlavní obsah
Móda a trendy

Jarní oživení šatníku nemusí stát majlant!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiná Princezna, Pexels

Pokud tedy zrovna neřídíte banku a není čas nakoupit nové obleky. S příchodem jara je načase z předsíně odnést zimní kabáty a huňaté svetry nahradit lehčími kousky. Podívejme se na tipy, jak šetřit přírodu i peněženku.

Článek

Síla sekáčů

Jako dítě jsem chodila od hlavy k patě oblečená do triček po bratrancích a kousků za pár korun ze sídlištního sekáče. Jako teenager jsem samozřejmě chtěla značkové conversky a sekáčům jsem se vyhýbala obloukem.

Časy se mění, já taky a vliv udržitelnosti nás naštěstí nabádá kupovat kvalitnější kousky, které déle vydrží (strategie pro ty, kteří nejsou takoví shopaholici), či nosit oblečení z druhé ruky (a nestydět se za to). Ve větších městech narazíte na kamenné prodejny (třeba Textile House) nebo můžete využít online možnosti.

Sekáčů je na netu celá řada (Remix, Unimoda atd.). Já osobně preferuji Vinted, kde můžete pátrat i po nových věcech a obratem inzerovat své vlastní oblečení. Navíc je jejich appka uživatelsky velmi přívětivá. A pokud Vinted nefandíte, můžete vyzkoušet třeba Zalando PreOwned. Sice nebudete prvním majitelem, ale najdete tu oblečení ve skvělém stavu a bez známek opotřebení.

Žmolky a nitky? Oživte odepsané kousky

Pokud se na vás ze skříně kouká oblečení, které už má to nejlepší za sebou, ale vy nemáte to srdce ho vyřadit, mám pro vás tip na poslední záchrannou misi. Odžmolkovač (já mám Linty od ETA a je super) je praktický, seženete ho za dvě stovky a svetrům, kabátům i dalším kouskům vdechne doslova nový život!

Foto: Jiná Princezna

Práce odžmolkovače

Komu se nechce do záchranných akcí ani velkého úklidu (o třídění šatníku zase jindy), může se přidat ke skupince rychle a zběsile, tedy nahrnout zimní kousky do rohů a dopředu postrčit letnější oblečení. Korunovat pak stačí tuhle výměnu vonným sáčkem či levandulovým pytlíkem proti molům.

Pokud přeci jen narazíte na kousek, který jste léta neoblékli, je načase poslat ho dál, případně ho odnést do kontejneru na textil či do charitativního obchodu.

Základní kousky si definujete vy

Už jsem přečetla tuny článků, kde byly vypsané takzvané must have kousky. Musíte mít v šatníku malé černé, bílé tričko, bílou košili, kvalitní kabelku, pohodlné džíny, černý kabát, lodičky a tak dále.

To nám ten základ šatníku jaksi nabírá na objemu! Jo, a také vám všechny ty kousky mají neustále padnout jako ulité. Bílou košili nemám ani jednu, tričko taky ne, a moje skříň nijak neprotestuje. Stejně jako herečka Particie Pagáčová jsem hodně šatová. Nosím je v zimě i v létě.

Důležité zkrátka je, v čem se cítíte dobře.

Když se nad tím zamyslíte, určitě se vám vybaví dva tři kousky oblečení, které na sebe oblékáte neustále, protože se v nich zkrátka cítíte fajn a aktuálně vám skvěle padnou. Výborně, tak máte své základní kousky.

Kombinujte je mezi sebou, zamyslete se nad možností různých doplňků (i výrazné náušnice či pásek v pase znamenají rozdíl a upoutají pozornost). Zapojit můžete jiný typ vršku, než obvykle nosíte (vyměnit bundu za sako) nebo přesuňte pozornost k výraznému doplňku.

Moje oblíbená dlouhá hnědá sukně se dá nosit se sandály i teniskami, s mikinou, svetrem, džínovou i koženou bundou. Je to kousek, který nosím od března do října, jen je už pak nutné přibalit punčocháče. Navíc se mnou díky elastickému pasu zvládne i návštěvy u babičky.

Anketa

Nakupujete oblečení z druhé ruky?
Ne a ani to neplánuji
44,4 %
Zatím ne, ale přemýšlím o tom
4 %
Ano (kamenné prodejny/sekáče)
41,8 %
Ano (nakupuji online – např. Vinted, Remix atd.)
7,3 %
Ano (kamenné sekáče i online)
2,5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 275 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz