Hlavní obsah
Lidé a společnost

Skromný nomád procestoval se starou škodovkou 400 tisíc km za románskými stavbami

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jindřich Ginter

Tomáš z Brna je profesí elektrikář, srdcem roker a cestovatel.

Na nedávném srazu felicií ve Vrběticích u Vlachovic na Moravě jsem poznal charismatického Toma z Brna. Povoláním elektrikář procestoval po Evropě ve své Škoda Felicia kombi přes 400 tisíc km za románskými stavbami.

Článek

Jeden muž-jedno auto-hodně let a hromada dobrodružství. Fixou namalovaná mapa na kapotě s projetými trasami a vedle stojící poutník mne zaujali.

Foto: Jindřich Ginter

Foto Jindřich Ginter

„Gotika, ta je pro mne už moc mladá,“ usmívá se skromný rocker, pro nějž je prastará architektura velkým koníčkem.

Nepoužívá navigaci, často jede jen podle směru. Felicii kupoval jako mladý novou. Nikdy ho nikde nenechala, vždy dojela. Tom vzpomíná, jak jednou při cestě po Německu se mu začala ztrácet voda v chladiči. „Tak jsem pořád doléval, ale jelo se dál. Říkal jsem si, že asi odešlo těsnění. Automechanik mi ale pak po návratu domů řekl, že mi praskl blok motoru, a že je zázrak, že jsem dojel,“ vypráví cestovatel.

A měl štěstí. Jeden starší pán měl úplně rezavou felicii s motorem s malým nájezdem kilometrů. „A já zase měl zdravou karoserii, s prasklým motorem. Tak se to vyměnilo, a jezdím dál,“ dodává Tom. A že by uvažoval o novém autě? To prý ani náhodou. „Je v pohodě, tak proč ji dávat do starýho železa,“ konstatuje.

Foto: Jindřich Ginter

„Klimatizace“. Foto Jindřich Ginter

Felicii chrání před korozí olejem a prachem. „Lepší špinavá než rezavá,“ dodává Tom, který takto začal cestovat před dvaceti lety, poté, co absolvoval pěšky pouť do Santiaga.

Foto: Jindřich Ginter

Na sletu devíti desítek vyleštěných nebo upravených felicií působila ta Tomova vskutku obyčejně. Ovšem to, co má za sebou, a co všechno s Tomášem „zažila“ už tak obyčejné není. „Však se mnou vydržela postupně i několik partnerek,“ usmívá se Tom. Žádná z žen celou Tomovu pouť nedala, ale felicia ano…Foto Jindřich Ginter

Vážím si takových lidí. Bez okázalosti, humbuku, bez stylizování na „sockách“ v honbě za sledovaností, reklamou a sponzory hodně poznají, a kdo jim naslouchá, dozví se poutavé příběhy.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz