Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Muž na prvním rande platí!? A ve světě?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Image by Freepik/Freepik.com

Zdá se to jako absolutní banalita, ale tisíc lidí, tisíc názorů, kdo by tedy měl na prvním rande platit?

Článek

Když jsem se na toto téma bavila se svými přáteli v Česku, většina se shodla, že na prvním rande platí muž. Někteří to dokonce očekávali s naprostou jistotou a našly se i takové, které by se s mužem, který by se neobtěžoval zaplatit, už nesešly.

Druhý názor, i když ne tak dominantní, byl, že se zkrátka platí podle toho, kdo zve. To znamená, že pokud rande navrhne žena, pak i zaplatí, nebo minimálně placení navrhne.

Poslední, ale celkem ojedinělý názor byl, že si každý zaplatí za sebe.

Ve světě, alespoň z mého menšího vzorku přátel se názor na toto dost mění. Můžete si přečíst pár zkušeností.

(Prosím pamatujte, že se nejedná o jakousi paušalizaci podle národností a všude platí, že co člověk, to názor.)

Kamarádka ze Skandinávie

Když jsem se na toto téma bavila s kamarádkou ze Skandinávie a předestřela jsem jí, že u nás se muž, který automaticky na schůzce zaplatí, považuje za gentlemana, podívala se na mě s lehce odsuzujícím výrazem. Pak mi vysvětlila, že u nich se na rande platí půl na půl, protože jednak jsou ženy rovnoprávné a nepotřebují, aby za ně někdo platil, zvládnou si útratu přeci zaplatit samy, a také tam prý nevniká nějaký pocit zavázanosti vůči muži a je pak tedy zcela v pořádku, ať už se vztah posune dále, nebo se ti dva už nesetkají.

Kamarád z Kanady

Ptala jsem se na toto téma také některých svých mužských přátel, jako odpovědí mi bylo, že na rande je samozřejmě připraven zaplatit, ale očekává, nebo chcete-li, hodnotí, jestli se žena alespoň nabídne/pokusí zaplatit. Taková, která to udělá, u něj získává plusové body, i když nakonec schůzku zaplatí on.

Kamarádky ze Španělska a Itálie

S veselým výrazem ve tváři mi kamarádka ze Španělska odpověděla, že u nich proběhne vášnivá debata, protože oba aktéři chtějí platit, asi se to dá považovat za určitý rituál, který ale nakonec pravděpodobně vyhraje muž a je pak označen za kavalíra.

Kamarádka z Itálie přikyvovala a nakonec zhodnotila, že u nich to bude dost podobné.

Amerika

Velká země, pár známých a velká paleta názorů.

Kamarádka 1 – Očekávám, že mě muž pozve na rande a zaplatí, ale moje strategie je taková, že pokud se mi rande nelíbí, zaplatím svou část a už se neuvidíme.

Kamarádka 2 – Očekávám, že muž zaplatí. Je to znak dobrých mravů. Já se na oplátku budu snažit vypadat co nejlépe.

Kamarád 1 – Mám zkušenosti, že ženy v mém okolí berou rande jako možnost, jak se zdarma najíst. Bohužel randím hlavně pomocí aplikací, nemám se kde přirozeně seznámit a stává se, že žena ani nestojí o mou společnost, jen o večeři zdarma.

Kamarád 2 – Pokud randím s někým z aplikace, je to tak, jak říká kamarád, bohužel až příliš často narazím na ženu, která by se mnou ani nechtěla nic mít, ale jsem ji dobrý jako ‚meal ticket‘. Na druhou stranu, pokud jdu na rande s někým ze vzdálenějšího okruhu mých přátel, žena sama nabídne, že za sebe zaplatí, to se mi zdá jako pěkné gesto, ale přesto jako gentleman zaplatím.

Kamarádka 3 – Nevím, jak to mají ostatní státy, ale já v mém randícím životě, jsem zvyklá jít na rande, zaplatit si za sebe a soustředit se pouze na to, jak na mě můj doprovod působí. Nemusím u prvních schůzek řešit, jestli jsem někomu něco dlužná.

Kamarádka z Anglie

Bez přemýšlení mi oznámila, že automaticky navrhne, že se účet rozdělí půl na půl a nemá s tím žádný problém, ale v některých situacích se jí dostane odpovědi, že muž zaplatí a toto gesto s díky příjme.

Kamarádka z Indie

Podle ní je u nich zvykem, že na prvních schůzkách platí muž a ona sama to i očekává.

A jak se na tuto otázku díváte vy?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám