Hlavní obsah
Knihy a literatura

Spisovatelské rady na Pecha Kucha Night

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Březina

Jiří Březina na Pecha Kucha Night

Pozvali mě na Pecha Kucha Night. Co říct o psaní, tedy o nejnudnější činnosti na světě, aby to nebylo nudné? Zkusil jsem to.

Článek

Jako většina autorů jsem introvert. Veřejné vystupování je pro mě náročná disciplína. Ovšem pozvání na Pecha Kucha Night se neodmítá!

Pecha Kucha Night je celosvětově rozšířený formát, při kterém musí přednášející dodržet přísná pravidla: prezentace musí mít 20 statických obrázků a každý na obrazovce vydrží jen 20 sekund. Za večer se na pódiu vystřídá 10 lidí, z nichž většina umí prezentovat a navíc jsou vtipní. Takže docela výzva.

Nakonec jsem se rozhodl, že většinu prezentace věnuji upřímným radám lidem, kteří by chtěli zopakovat mou vlastní chybu a začít psát.

Takže jsem mluvil o tom, že naprostá originalita neexistuje, že psaní je po většinu času stejně sexy jako vyplňování excelových tabulek a že vaše unikátní knížky se stávají jen dalšími houskami na knihkupeckých krámech…

A na závěr jsem přidal tu nejzásadnější radu, kterou mnozí adepti spisovatelského řemesla překvapivě vůbec nedodržují.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz