Hlavní obsah
Rodina a děti

Jamie Oliver naučil mé děti jíst vše, co jim uvařím. Stačí kouzelná věta

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Skoro jistě máte zkušenost s tím, že se vaše ratolest ošklíbá nad nějakým jídlem, nebo jeho částí. Případně odmítá jíst úplně. A nepomůže nic!

Článek

Nejhorší strávníci jsou malé děti. V kombinaci s přehnaně ochotným rodičem je to peklo. „Papej zlatíčko. Nechceš raději vajíčko? Nebo bys rád rohlíček? Ne? Tak si dáš jogurt, viď?“ Matka kolem běhá, dítě poroučí, a nakonec sní párek od hodného tatínka. Ten se plácá po rameni, jaký je to borec, že naučil dítě jíst. Vím, o čem mluvím. Kluk mi slupnul rovnou dva.

Jednoduché chutě

Každý rodič má rodiče, kteří se mu snaží poradit. Tchyně poradila: „To chce jednoduché chutě“. Dobře, vařila se jednoduchá jídla. Čočka. Ble. Hrách. Blé. Nakonec uspěla bramborová kaše s míchaným vejcem. Velmi úspěšná byla tatínkova krupicová kaše s knedlíčky. Zmatlal jsem recept a srazila se. Kupodivu byla tato hmota i nadále vyžadována. Mamka je ale výborná kuchařka a poradila si. Točila nějakých 15 receptů a byl celkem klid. Děti sice pořád nejedly květák, rajčata, brokolici a celý seznam dalších potravin, ale co už. Hlavně, že něco jí.

Po rozvodu

Pak najednou dětem do šťastného života hodili vidle rodiče a rozvedli se. Maminka si s sebou vzala svých 15 receptů a já musel oprášit své znalosti vaření z mládí. Během střídavky, kdy u mě byli kluci, nestačila knedlíčková kaše, párky a špagety s kečupem. Také má trpělivost byla omezená. 2-3 jídla, aby si kluci vybrali, jsem rozhodně nevařil. „Kdo zaváhá, nežere“. Opět jsem po večerech hledal na internetu a našel sympaťáka jménem Jamie Oliver.

Foto: Pixabay

Oblíbený kuchař

Našel jsem pořad: Jamie vaří doma. Jde o zdařilou kuchařskou show. Ano show. Protože Jamie Oliver je nejenom kuchař, ale především showman, kterého si kluci naprosto oblíbili. Jednotlivé díly seriálu ukazují jednoduché vaření, které pochopí i laik. Tedy já. Tady díl zaměřený na jahody, tam zase díl vaření s mrkví. Někdy mu pomáhají s vařením děti a manželka. Díl s pizzou byl oblíbený u kluků nejvíc. Jak jinak. Takže mi nezbylo nic jiného než začít vařit jako Jamie. Úplně. Jednou jsem musel do lesa na hříbky, na lihovém vařiči udělat tousty, hříbky usmažit na olivovém oleji s česnekem a vše jim v lese naservírovat na prkýnku. Táhnul jsem do lesa plný batoh, ale stálo to za to. Kluci nějak pochopili, že Jamie vaří spíš pro zábavu a začalo je to bavit taky. Pomáhali mi s vařením. Později jsme, stejně jako Jamie, začali improvizovat. Párkoleta, buřtbageta, pizzatoust. Zní to divně, ale chutná jim to. A ta kouzelná věta? Jamie to tak vaří. To stačilo vyslovit a snědli úplně všechno.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz