Článek
Žáci či studenti, kteří přicházejí na střední školy, jsou někteří více založeni emotivně a jiní méně emotivně nebo snad i spíše logicky. Na střední škole se pak většinou studenti při osvojování si učební látky používají memorování, protože na hlubší pochopení různých teorií a předmětů výuky není příliš čas. Hodnocení studentů je tedy více méně v naivní rovině známek, které mají jen určitou vypovídající hodnotu. Překážky, na které studenti narážejí při výuce, jsou k tomu aby je překonávali a děje se tak většinou memorováním. To není ten nejlepší způsob osvojení si předmětu, ale děje se tak. Pro hlubší pochopení je důležité mít zažité logické myšlení, které otevírá krásy poznání. Cílem tohoto procesu by mělo být to, aby si studenti dovedli udělat dobrý úsudek, který potřebují pro další rozhodování v životě. To je dostatečný smysl všeobecně vzdělávacích škol. Můžete se dívat, jak se absolventi rozhodují, někteří se nedívají na hodnocení, které dostali od profesorů a jdou dál za svým cílem, protože hodnocení je jen naivní pohled a nemusíte se jím řídit.