Článek
Když se zastavíme u pojmu nadání. Je známo, že velikost tohoto nadání je tak do dvou procent. Pak to nadání se projevuje až po jistém tréninku jednotlivce. Když se tedy podíváme na prvňáčky. Rodiče je často už dopředu připravili aby už toho hodně znali. Pro prvotní posouzení stačí si všimnout kdo z nich má zájem o to co se učí. Pak jsou tu ti co zatím zájem nemají, protože nerozumí a je to na ně moc rychlé. Tady pomáhá pedagogický přístup učitele. Na konci prvního roku tak učitel může snadno rozlišit žáky podle zájmu a to někteří nemusí mít dobré hodnocení známkami. Samozřejmě to hodnocení známkami není absolutní a je třeba chápat, že později žáci či studenti se projeví naprosto rozdílně. Je to vliv prostředí, osobnosti učitele i různých pomluv ve společnosti, které vždy jsou a lidé jim rádi věří. Hodnocení studentů však dál zůstává záležitostí kde je hodně omylů, ale tak je to i v životě a student má to chápat jako tréning pro život pro odolnost k různým životním překážkám a potížím.