Hlavní obsah
Cestování

Výlet do polské Ratiboře, aneb jak si vyvolat porod snadno a rychle

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Karnitina

Arboretum Bramy Morawskiej, les Obora

Většinou mám spoustu nápadů na výlety, rádi jezdíme s manželem a naším pětiletým synem někam do přírody a neustále si sbírám a píšu tipy na nová místa.

Článek

O to vděčnější jsem, když mi někdo doporučí nějaké místo, které by mě samotnou vůbec nenapadlo. To mi tak jednou kamarád psal, že byli se ženou a se synem v polské Ratiboři (Racibórz), že je tam krásné arboretum. Samozřejmě s dítětem nás neužije na nějaké trajdání po městech, takže bohužel Ratiboř jako takovou jsme neviděli, ale vydali jsme se do zmiňovaného arboreta.

Při pohledu na mapu jsem hned vedle arboreta zahlédla kemp s koupalištěm, a vzhledem k tomu, že byl parný srpen, přihodila jsem do batohu i plavky a věci na koupák, že se to nejspíš bude hodit. Nutno podotknout, že jsem měla dva týdny před termínem porodu, a vzhledem k těhotenské cukrovce a tomu, že dítě už podle mě bylo dostatečně veliké, jsem se upínala k dřívějšímu termínu a už bych klidně ráda rodila. Kamarádovi, který mi výlet doporučil, jsem ještě psala, že je takové vedro, že z toho snad porodím!

A tak jsme vyrazili, od Ostravy je Ratiboř necelou hodinku autem, po cestě jsem měla dost času kouknout se, která porodnice je nejblíž, pro případ, že by se mi v Polsku snad skutečně rozjel porod. Nejblíže byla asi Opava nebo Bohumín, ale vzhledem k tomu, že jsem chtěla rodit ve fakultce v Ostravě, tak těch 10 minut navíc by už bylo jedno, to už bychom stihli dojet.

Arboretum Moravské Brány (Arboretum Bramy Morawskiej) je arboretum a lesopark v lese Obora. Součástí je i minizoo, dětské hřiště a naučné stezky lesem. U lesa je veliké parkoviště, poblíž také WC, které se dá naštěstí zaplatit kartou (zejména pro těhotnou skvělá zpráva), a když se tak dívám na mapu, tak je tam také automatický externí defibrilátor, ten jsme nepotřebovali a snad ani vy nebudete.

Prošli jsme branou a vydali se na procházku lesem. Ten byl opravdu kouzelný, i když popravdě ten den bylo takové parno! V lese se vůbec nehýbal vzduch a šlapali jsme do kopečka. Pokud stejně jako já na mapě uvidíte restauraci s názvem Leśna obora a budete se těšit že se najíte, tak vás zklamu, tahle restaurace už nefunguje. A těhotná - hladová je super kombinace. Vzhledem k tomu, že jsme nechtěli zajíždět do centra Ratiboře, najedli jsme se pak v blízkém nákupním centru. Nicméně, po chvilce jsme došli k nějaké zajímavé instalaci s červeným králíkem, u které jsme se celkem zdrželi, našeho synka nejvíce zaujal domeček, od kterého se nechtěl vzdálit. Pak jsme se přeci jen přesunuli k minizoo, tu jsme jen rychle proletěli, a rozhodli jsme se jít radši zpátky. Na jídlo a na koupák. Teprve teď se dívám na fotky arboreta, ke kterému jsme ani nedošli, ale je jen kousek za minizoo. Tak snad někdy příště, až nebudu v pokročilém stádiu těhotenství. Mimochodem, hned vedle parkoviště se nachází také Středověká osada, takže pro milovníky historie nebo keramiky ideál.

Kemp s koupalištěm je jen kousíček vedle, takže jsme s autem přejeli pár set metrů a vydali se zchladit. Naštěstí i zde se vše dalo platit kartou a bylo tady velmi příjemně. Uvelebili jsme se pod jehličnany, doslova na šiškách a mechu, syn šel řádit na prolízačky, do bazénu a na tobogán. Já jsem si lehla na deku a litovala, že s sebou nemám nějaké lehátko. Vrcholem bylo, když syn potřeboval župan, na kterém jsem měla položenou hlavu. Nakonec jsem se chtěla zchladit ve vodě, ale ta byla na můj vkus až moc studená, řekla bych, až ledová, takže jsem do bazénu vlezla jen po stehna, infarktu jsem se taky chtěla vyhnout. Nakonec návštěva koupaliště byla velmi osvěžující, hlavně si hovět ve stínu borovic, koupaliště je evidentně vhodné pro každého, hned vedle mě byla paní teprve s několika měsíčním miminkem.

A tak jsme se po hezkém výletě vydali domů. Asi si říkáte, kde je tedy ten porod? Zklamu vás, až tak dramatické to nebylo, že bych začala rodit v Polsku. Ještě jsem se na to vyspala a druhý den ráno hned po probuzení mi začala odtékat plodová voda a my se vydali do porodnice. Další den ráno jsem porodila krásného zdravého chlapečka a kamarádovi jsem poslala fotku se slovy: „Tak přeci jenom jsem z toho výletu do Polska porodila!“ Kamarád byl rád, že mohl být nápomocen a já mu tímto děkuji za doporučení hezkého místa k výletu.

A vám určitě Ratiboř můžu s čistým svědomím doporučit také. Byli jste v Ratiboři? Máte tipy, co v Ratiboři vidět a neminout?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz