Hlavní obsah
Zdraví

Jak jsem porazila kyselinu močovou neboli dnu

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: iStockphoto

Byla jsem milovník klobásek, salámů, piva, čokolády a uzeného masa. Pila silný černý čaj, občas si dala panáčka našeho silného bylinného likéru ALVA, hezky tloustla, prostě dělala vše, abych si doběhla pro DNU.

Článek

Moje tělo tenhle nápor vydrželo do doby, než se přidal pořádný stres, pak byl průšvih dokonán. Najednou mi zčervenal palec, prsty u nohou a pata a začali mě šíleně bolet klouby. Ona se totiž kyselina močová začne v nich usazovat, vytvoří takové malé krystalky, které jsou velice bolestivé. Nejvíc jsem úpěla při chůzi do schodů, prostě peklo. A tak jsem se pustila do samoléčby a po dvou měsících se výsledek dostavil, kyselina močová je v normě, jen si musím doléčit zánět kloubů, který je jejím důsledkem. Upřímně, už to nechci nikdy zažít.

Bez změny jídelníčku to nepůjde

První, co jsem udělala, bylo, že jsem přestala jíst vše, co mi nedělalo dobře. Ovšem není vůbec jednoduché na internetu zjistit, co máte a nemáte jíst. Informace jsou rozporuplné. Ovšem všechny se shodují v tom, že uzeniny, čokoláda, pivo, alkohol, rybičky a čínské polévky se nesmí. Maso jen v malé míře.

Maso jsem v první fázi vynechala úplně, později jsem ho začala jíst, ale jen trošku. Jediná výhoda dny totiž je, že na výsledek, zda to, co jste snědla je ok, přijdete brzy, cca přes noc. Bohužel tohle poznání je dost bolestivé. Postupně jsem zakázané pochutiny rozšířila o česnek a Coca-colu. Ty mi opravdu nedělaly dobře.

Zabraly bylinky

Máme krámek s kořením, čaji a také bylinkami. Necháváme si dělat bylinkové kúry, podle našich nejslavnějších bylinkářů Janči a Zentricha. Díky našemu krámku jsem měla možnost vyzkoušet spoustu bylinek či bylinkových čajů na dnu. Nakonec zvítězila naše čistící kúra, která obsahuje vřes, pýr plazivý, kopřivu, rdesno ptačí a jablečník, díky níž jsem pocítila okamžitou úlevu. Chuťově nic moc – je hořká. Pomáhal i ledvinový čaj, který je mezi bylinkáři nejslavnější, protože DNA je důsledkem špatně fungujících ledvin.

A další pomocníci

V krámku mi poradil jeden zákazník, že výborná je Bílinská kyselka, a měl pravdu. I po ní jsme cítila úlevu od bolestivých kloubů. Je jí ale potřeba pít s mírou – jednu jsem měla na dva dny. Koupíte ji v lékárně Dr. Maxe. Před spaním jsem také vypila půl litr vody s citronem, ten je také velkým pomocníkem. Doporučuje se i soda, ale tu jsem nevyzkoušela.

A výsledek?

Po dvou měsících jsem zašla k lékaři, vzali mi krev a kyselina močová se dostala do normy.

Trápení?

Nemůžu říct, že by ta dieta byla nějak drastická a že by to bylo velké trápení. Dá se to celkem v pohodě vydržet a není to tak, že si nemůžete dopřát to, co máte rádi. Můžete, ale s mírou. Dnes si u dopřeju pár plátků klobásky či kousek čokolády, ovšem všeho jen maličko.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám