Článek
Není to zdaleka poprvé. Už v roce 2022 se magistrát domluvil s Dopravním podnikem města Brna (DPMB) a společně věnovaly ukrajinskému Charkovu dvě tramvaje typu T3 a šest trolejbusů typu 14Tr.
Nyní poputuje do konce roku stejnou cestou hned šest starších, ale provozuschopných „šalin“, které buď budou znovu jezdit, nebo v případě potřeby poskytnou alespoň náhradní díly. Podle generálního ředitele DPMB Miloše Havránka by nebyla jejich generální oprava pro Brno rentabilní.
Jak Havránek připomněl, ani v Brně nejezdily aktuálně vyřazené T6A5 jako zbrusu nové. Město je před pěti lety koupilo od Prahy, kde sloužily od 90. let, aby s jejich pomocí vykrylo dobu, než samo plně obnoví svůj vozový park.
Pro plnohodnotný provoz v novém působišti je jen třeba upravit šíři jejich rozchodu kol. Na rozdíl od České republiky, kde stačí tramvajím rozchod o šířce 1435 mm, na Ukrajině musí být široký 1520 mm.
Brno nahradilo vyřazené tramvaje novějšími typy „šalin“ Škoda 45T, které - spolu se zbytkem tramvajového parku - zajišťují přepravu tisíců cestujících denně na celkem 11 linkách.
Kromě toho nasadilo už třicátou tramvaj EVO 2 „Drak“, tedy originální vůz, který - stejně jako předchozích 29 - zkompletovali přímo pracovníci ústředních dílen Dopravního podniku města Brna. Je to další z dárků pro pohodlnější cestování, které DPMB věnovalo svým cestujícím k letošnímu výročí 155 let městské hromadné dopravy v Brně.
Pro další informace: