Hlavní obsah
Umění a zábava

Další soutěžní večer dokázal, že Oskar Hes je ve Stardance omylem

Foto: knihoMolka

Vloni se herec Oskar Hes představil třeba v roli Josefa Mašína ve filmu Bratři

Oblíbená taneční soutěž, kterou Česká televize vysílá už po třinácté, by měla být hlavní o párovém tanci. Ne každý ze soutěžících to ale splňuje a hodně pak záleží na sympatiích diváků i poroty.

Článek

Po vypadnutí účastnice řady TV výzev a instagramové kuchařky Chili Ta s Jakubem Mazůchem je jasné, že ty, co posílají své hlasy, spíš oslovuje přirozenost bojovnice Martiny Ptáčkové a spisovatele Patrika Hartla či nezdolnost herečky-seniorky Jany Paulové, než přílišná stylizace.

Na druhé straně je s podivem, že stejná kritéria neuplatňují i na technicky precizního herce a geneticky zakódovaného tanečníka Oskara Hese.

Pětadvacetiletý mladý muž dostal za partnerku Kateřinu Bartuněk Hrstkovou, na které je znát, že má bohaté zkušenosti nejen z České republiky, ale i ze zámoří. Tam získala zkušenosti i ze zákulisí mimořádně populárního předobrazu všech tanečních soutěží Let’s Dance.

Možná proto si dovolí se svým současným soutěžním partnerem maximum stylizace v choreografiích, což ostatně předvedla i v posledním sobotním kole. Splnila v něm Oskarovi jeho dětský sen stát se alespoň na chvíli Zaklínačem ze slavné série fantasy knih polského spisovatele Andrzeje Sapkowského.

Jejich soutěžní číslo bylo všechno jiné, než standardní vystoupení ve Stardance. Stejně jako už v minulém kole, kdy si místo parketu „dovolili“ tančit na klavíru, se jednalo spíš o promyšlené muzikálové číslo, byť bez zpěvu protagonistů. Jejich výkon bere dech, ale bohužel v jiné kategorii, než vytyčují mantinely taneční soutěže amatérů připravovaných svými profesionálními partnery.

Oskar Hes v mnohém připomíná mladistvou verzi svého otce - fenomenálního tanečníka Richarda Hese, který dokázal dostat do Československé televize operující do té doby jen „zaprděným“ baletem z Televarieté - dynamiku tanečních čísel, jaká divákům pootevřela dveře do „západního showbyznysu“. Ostatně živým ztělesněním fenoménu UNO je dodnes porotce Richard Genzer, který o třicet let mladší a pár kilo lehčí vytáčel kolem roku 1990 figury v Hesových choreografiích třeba na písničky Jiřího Korna.

Ani potenciál maminky Marcela Karleszové, jedné z opor taneční skupiny UNO, v sobě Oskar nezapře a dělá jí velkou čest.

Co naplat, do Stardance tanečník s jeho zkušenostmi, elánem a průpravou prostě nezapadá. Je totiž minimálně o dvě třídy nad svými soupeři. Pokaždé se na jeho čísla těším, ale pořád mám na mysli to, s kým ho musí porota srovnávat.

Předpokládám, že v avizovaném muzikálovém večeru, který moderátoři slibovali na příští týden, si přijdou Oskar s Kateřinou 100% na své. I tak se ale nemohu zbavit pocitu, že by měli svůj talent uplatňovat jinde, než tam, kde se jejich soupeři snaží zvládat základní kroky za cenu hektolitrů potu a bolavých (nejen) nohou, a to na naprosto nesouměřitelné úrovni.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz