Hlavní obsah
Internet a technologie

Já ne - to oni aneb Babišův největší politicko-podnikatelský úspěch

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: David Sedlecký/wikimedia.commons/CC BY 4.0

ilustrační foto

Jestli se Andrej Babiš mohl někdy považovat za skutečně megaúspěšného, nebylo to při budování Agrofertu, ani na postu ministra či premiéra. Jeho hvězdná hodina přišla teď - stal se hrdinou deep fake.

Článek

Moderátor či moderátorka ve spotu uvedou, že Českem postupuje vlna úspěšných investic, do které se může zapojit kdokoliv z občanů, který složí vstupní poplatek - pouhých 6.000 Kč.

Pak nastupuje hlavní hvězda - mozek celého projektu Andrej Babiš. Bezchybnou češtinou (!) přesvědčuje své příznivce, aby se zaregistrovali na webové stránky, provedli krátký telefonický hovor, a pak jen s povděkem sledovali, jak jim na účtu naskakuje zhodnocení v desítkách či stovkách tisíc korun.

Proč ne, řekne si běžný volič hnutí ANO. Když to vyšlo jednomu ze nejbohatších podnikatelů u nás, tak to přece musí být pravda, stejně jako všechno ostatní, co nám hlásá. Jestli opoziční lídr dokáže zázraky, aby se lidem jejich peníze x-násobně zhodnotily, kdo by ho pak nadšeně v příštích volbách znovu nevolil? Je to pašák, myslí na naše lidi!

Jenže je to všechno stejně vzdáleno realitě, jako když při loňských prezidentských volbách posílal Andrej Babiš Čechy do sázkových kanceláří, kde byl na jeho vítězství vypsaný výhodný kurz. Za 1.000 Kč tehdy měli při jeho výhře získat pěkných 12.000 Kč, jak jim to sám na svých sociálních sítích ochotně poradil. Že z toho nic nebylo, je nasnadě.

Ale tentokrát už jde o „vyšší“ level, kterým si v Čechách prošly i jiné osoby. Namátkou třeba moderátor Jan Kraus, Leoš Mareš, či prezident Petr Pavel. Mazaní podvodníci využijí umělou inteligenci, kterou „nakrmí“ záznamem dotyčného jak obrazově, tak hlasově - a už tu máme „zaručeně pravé“ rady, jak si v čase všeobecné drahoty přilepšit v rodinném rozpočtu.

Pokud by každý z cca 35 % (2.270.000) voličů hlásících se podle průzkumů momentálně k ANO takhle poslal na konto podvodníků třeba jen ve videu zmíněných 6.000 Kč, už by byla výsledná částka přes 17.000.000.000 Kč tedy 17 MILIARD korun. To už je slušný „výdělek“ pro podvodníky.

Proč by to tentokrát mohlo drzým lapkům vyjít? Základem je Babišova nekonzistentnost ve vyjadřování, kdy jeden den je podle něj něco černé, aby to už druhý den to bylo bílé.

Celá kauza s Babišovým deep fake mi připomíná starý dobrý příběh o chlapci, který se při pasení ovcí nudil, a tak - aby se povyrazil - volal na lidi pracující na nedalekém poli, že jeho stádo napadl vlk. Uvěřili mu poprvé, podruhé, a když příště vlk skutečně přišel, nikdo už mu na pomoc nepřišel…

Pokud nadšení investoři a podpůrci ANO „poslechnou“ fakeBabiše a o své peníze přijdou, mohlo by se to projevit i na jejich ochotě ho volit. Nebo mu odpustí i tentokrát, až se jim bude snažit vysvětlit, že to přece nebyl on?

Pro další informace:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz