Hlavní obsah
Lidé a společnost

Jak spojit rozhádané bubliny? Na Slovensku vymysleli vlastní vánoční recept

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: se svolením T-Mobile Czech Republic a.s.

Je to mnohem víc, než pohádkový příběh, který má za úkol něco prodat. „Bubliny“ jsou poselství, které chce propojit jednotlivé skupiny lidí bez ohledu na to, jaké názory zastávají.

Článek

Na ulici si hrají děti oblečené v modrých barvách před modře ozdobenými domy. Děvčátko se rozběhne - a bum, narazí do neviditelné stěny. Jenže za ní je také ulice, pro změnu červená. A tam žije podobně stará holčička.

Mezi oběma vzniká beze slov a za nesouhlasu okolí přátelství. Vše vyvrcholí na Štědrý den odvážnou sabotáží jejich domovských bublin, které je možná chrání, ale zároveň jim brání poznat, jaké je to jinde.

A právě takové poselství - že i lidé s různými názory a pohledy na svět by se měli zase naučit normálně mezi sebou komunikovat a rozbít svoje sociální bubliny, do nichž se více-méně dobrovolně uzavřeli - je hlavním vánočním vzkazem celého příběhu. Navíc tak sugestivně natočeným, že by nevymáčkl slzu snad jen z pořádně okoralého srdce.

Co je na tom nejpozoruhodnější? Téma spotu vzniklo na Slovensku, které má s rozdělenou společností zvlášť v posledním roce bohužel přímou zkušenost a jednotliví členové rodin už se ani nepokoušejí mezi sebou zapřádat závažnější hovory o tom, kam jejich země vlastně směřuje. To je prý poslední recept, jak se mezi sebou pořád nehádat.

Slovenská reklamní agentura bojovala o možnost realizovat svůj nápad na „Bubliny“ s dalšími pěti návrhy konkurentů z různých evropských zemí. Na vlastním natáčení jejich vítězného projektu pak pracovalo na 200 specialistů napříč celou Evropou, včetně trojnásobného držitele Oscara za masky Marka Couliera.

Hlavních rolí se dokonale zhostily dvě mladé herečky - Molly McLaine a Bumble Clark, které musely odehrát celou škálu emocí beze slov. To, jak se jim práce pod vedením režiséra Alexe Feila podařila, můžeme vidět - spolu s diváky v dalších 9 zemích - od 4. listopadu i u nás v Čechách.

Každoročně se v předvánočním čase vyrojí stovky spotů, které se snaží lidi donutit sáhnout do kapsy a utrácet ve jménu Vánoc. A pak jsou výjimky, které v sobě mají nějaké vyšší poselství.

Jednou z prvních vlaštovek byla právě před čtyřiceti lety charitativní písnička „Do they know it´s Christmas?“, která v roce 1984 upozornila na hladomor v Etiopii, a zároveň přinesla i řešení v podobě celosvětové sbírky. Z peněz vybraných z prodeje desek byly nakoupeny a do Afriky dopraveny tuny potravinové pomoci, navíc následně vznikl i mezinárodní projekt pomoci Live Aid.

Podobným poslem dobrých zpráv, který by mohl udělat svět lepším, by se letos mohly stát i slovenské „Bubliny“.

Pro další informace:

Vianočná reklama od Telekomu spája Slovensko - Closer SME

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz