Hlavní obsah
Lidé a společnost

Já chci být já i po smrti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

V knize Já chci být já i po smrti A. Jarolímek vyzdvihuje nejen samotný odkaz prvního československého prezidenta, ale také zajímavosti z jeho života a několik z nich mě opravdu zaujalo.

Článek

Já chci být já i po smrti

Tomáš Garrigue Masaryk během svého života prohlásil, že lidé přežívají sami sebe ve svých činech. To znamená, že pokud chceme, aby se na nás po naší smrti nezapomnělo, měli bychom po sobě na tomto světě něco zanechat. Pro někoho tím něčím mohou být děti nebo třeba vydaná kniha. Pokud však někdo jako byl Tomáš Garrigue Masaryk po sobě chtěl zanechat celosvětový odkaz, tak se mu také podařilo.

Ryby

T.G.M se narodil ve znamení Ryb, které symbolizují rozdělení světa fantazie a reality. Pokud bychom však vzali v potaz, že byl T.G.M. snílkem, podařilo se mu opravdu přeměnit jeho sny v realitu.

Příjmení Garrigue jako důkaz obdivu ke své ženě

Když byli 15. března 1878 Tomáš Masaryk a Charlotta Garrigue v New Yorku oddáni, nechal si Tomáš Masaryk ke svému jménu připojit příjmení své nastávající za svobodna. Tak vzniklo nejen jeho slavné jméno, ale také důkaz obdivu k jeho ženě, a to i když žil v době, kdy se rovnoprávnost mezi muži a ženami příliš nenosila. O to více se mi zdá jeho čin obdivuhodným a výjimečným.

Často se setkávám s otázkou, s kým z již mrtvých lidí bych se chtěla v současném světě potkat. Pokud opomenu své zemřelé příbuzné, byl by to jistě právě Tomáš Garrigue Masaryk, protože jeho život mi připadá opravdu výjimečný.

Zdroje:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tom%C3%A1%C5%A1_Garrigue_Masaryk

kniha Já chci být já i po smrti, Adolf Jarolímek

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz