Hlavní obsah
Zdraví

„Musím odjet domů, nebo zemřu,“ řekl mi pacient a rozplakal se

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Louis Galvez / Unsplash

Několik let jsem pracovala jako ošetřovatelka v nejmenovaném zařízení v Česku, kde jsem se starala o klienty ze zahraničí a přináším vám ty nejzajímavější příběhy, které jsem měla možnost zažít.

Článek

Požádal mě o pizzu

Příjezd mého nového pacienta začal vesele, protože jsme se potkali na chodbě a on (aniž by věděl, že to jsem já) mě požádal o objednání pizzy kvůli jazykové bariéře v České republice, která mu bránila v objednávce přes telefon.

Začátek byl tedy veselý, bohužel pokračování příběhu nabralo poněkud horší spád.

Alkohol, všude samý alkohol

Tentokrát říkejme mému novému pacientovi Martin. Jak jsem zanedlouho zjistila, Martin rád popíjel alkohol, což by nebyl problém, kdyby nebyl paraplegikem a pravidelně v alkoholovém opojení neusínal na svém vozíku všude, kde se dalo.

Několikrát jsem Martina zcela náhodou zahlédla spát na místním náměstí a přivezla ho zpět na jeho pokoj.

„Nechci umřít,“ rozplakal se

Hned na druhý den jsem zjistila, že alkoholu propadl po příletu do České republiky vždy a dostal se do takové fáze, že jakmile po pár dnech popíjení přestal s konzumací, vylétl mu hned na druhý den ráno krevní tlak do nebezpečných výšin.

Svých chyb si byl vědom a při mém dotazu, jak vše bude pokračovat, se rozplakal a prohlásil, že musí odletěl zpět domů, aby nezemřel.

190/110

Bolest na srdci a schvácenost mě a mého pacienta přivedla na místní pohotovost, kdy mu byla doporučena hospitalizace a medikace, obojí však odmítl.

Ještě týž den se rozhodl odletět domů, protože si byl vědom toho, že v blízkosti své rodiny a přátel pít alkohol nebude.

Tak snad nás příště čeká veselejší příběh!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz