Hlavní obsah
Rodina a děti

Na Štědrý večer jsme jedli placky s moukou, protože táta vše propil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Unsplash.com

Nedávno jsem potkala v předvánočním shonu v obchodech svou kamarádku, která mi několika větami naprosto vyrazila dech.

Článek

Návštěva obchodů před Vánoci

Zvykla jsem si objednávat potraviny i dárky na internetu, a proto se do obchodů před Vánoci vydávám opravdu minimálně. Tentokrát jsem však potřebovala koupit dárek své neteři osobně, a proto mě čekala cesta do nejbližšího hračkářství u nás ve městě.

Zběsilé nákupy

Během vybírání dárku pro svou malou princeznu jsem si všimla ženy, která do vozíku zběsile přidávala jednu hračku za druhou - odhadem jich měla v jednu chvíli přibližně dvacet. Vzápětí jsem si všimla, že se jedná o mou kamarádku ze školy, a tak jsem neváhala se s ní po letech pozdravit.

Setkání po letech

Zdvořile jsem pozdravila s otázkou, zda si mě pamatuje. Ihned přikývla a s potěšením mě zdravila. Neodpustila jsem si otázku, kolik dětí má a můj pohled zabloudil do jejího nákupního vozíku. Kamarádka mávla rukou a hrdě prohlásila „jednu dceru“.

Placky z mouky a žádný stromeček

Pravděpodobně si všimla mého překvapeného výrazu a začala vyprávět, že jako malá holka Vánoce vůbec neznala a její rodiče nestavěli žádný vánoční stromeček. Jako její nejhorší zážitek si vybavuje, že otec několik dnů před Vánoci propil všechny peníze a na Štědrý večer celá rodina musela jíst pouze placky z mouky. Bylo mi do pláče. Jedním dechem dodala, že se snaží, aby se její dcera měla lépe než ona, a proto to na Vánoce občas trochu přehání.

Ať se naše děti mají lépe než my

Nechtěla jsem jí kazit dětskou radost v očích, kterou měla při pouhém nakupování dárků pro svou dceru, protože jsem cítila také její dětskou bolest. Nakonec jsme si popřály, aby se naše děti měly vždy lépe než my a cesty dvou kamarádek ze školních let se opět mohly rozejít.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz