Hlavní obsah
Zdraví

Vytržení zubu mě stálo 7 000 Kč, u zubaře jsem nechala půlku své výplaty

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Karolína lm/Unsplash.com/volně k užití

Již delší dobu mě trápila bolest zubu moudrosti a já přes veškerou snahu nemohla najít zubaře v okolí, který by mě vzal pod svá křídla. Až jednoho dne…

Článek

S akutní bolestí jsem nepočítala

Někdo bolest zubů přirovnává k porodním bolestem (tuto věc nemohu posoudit). Mě osobně zub moudrosti pobolíval již několik týdnů, avšak nečekala jsem, že by se nakonec bolest mohla zničehonic vystupňovat natolik, že bych potřebovala akutní zubní zásah.

V práci od nevidím do nevidím

Byla jsem tak často v práci, že jsem nebyla schopna si najít zubaře, který by mě přijal jako novou pacientku (můj zubař před rokem odešel do důchodu).

Obvolávala jsem kliniky v okolí, avšak nikdo mě po dobu několika týdnů nepřijal a já si nemohla dovolit odjet k zubaři několik set kilometrů a nechat práci beze mě.

Foto: Lesley Juarez/Unsplash.com/volně k užití

Bílé a zdravé zuby? Sen každého z nás.

Bolest zubu mě vyhnala na pohotovost uprostřed noci

Až jednou v noci bolest mého zubu moudrosti zničehonic vystřelila do závratných výšin a vyhnala mě na místní zubní pohotovost vzdálenou asi 20 km od mého bytu. Tam mi aplikovali injekci proti bolesti a doporučili mi navštívit na druhý den ráno svého zubního lékaře, aby rozhodl, co bude se zubem moudrosti dál.

Nemáte zubaře?

Když jsem prohlásila, že žádného zubaře nemám, lékař na pohotovosti mě vyzval, abych navštívila během zítřka jeho soukromou ordinaci (ve stejném městě jako zubní pohotovost) a z důvodu akutního problému mě přijme bez čekání. Musím se však připravit na to, že jeho péče v ordinaci není hrazená ze zdravotního pojištění (pohotovost ano).

Z důvodu diskomfortu jsem souhlasila a na druhý den jsem do jeho ordinace opravdu dorazila.

7 000 Kč, prosím

Druhý den ráno lékař rozhodl, že nakonec bude nezbytné zub moudrosti vytrhnout a po dvou hodinách péče mi naúčtoval necelých 7 000 Kč. Za co jsem zaplatila?

  • extrakce zubu moudrosti 4 800 Kč
  • injekce na umrtvení 500 Kč
  • každých 30 minut v ordinaci navíc +30 % z celkové ceny za ošetření

Celkem tedy 6 890 Kč, respektive polovinu mojí tvrdě vydřené výplaty.

Jaké z toho plyne ponaučení? Příště si za zubařem dojedu i několik set kilometrů na druhou stranu České republiky!

Zdroj: autorský text autorky na základě vlastní zkušenosti

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz