Hlavní obsah
Lidé a společnost

Za pohotovost jsme zaplatili pět tisíc korun, važme si zdravotního pojištění

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Unsplash.com

Ilustrační fotografie.

Stále častěji si říkám, že jsme nevděčný národ, protože stále nerozumíme skutečnosti, že se ve skutečnosti máme dobře. Někdy až moc!

Článek

Počkat si, zaplatit, odejít

Čekárna plná nemocných nebo kašlajících lidí, těžký vzduch v místnosti a občas příjezd pacienta sanitkou, jehož zdravotní stav vyžaduje přednostní péči. A přestože vás bolí na hrudi, po čtyřech dlouhých hodinách čekání se konečně dočkáte a zároveň odcházíte prázdnější o několik tisíc korun. Lákavé?


Přibližně dvakrát ročně přijíždí na dovolenou k nám do Česka můj dlouholetý kamarád žijící šest hodin vzdušnou čárou. Za posledních deset let se ještě nestalo, že by potřeboval akutní vyšetření na urgentním příjmu - až do této chvíle.

Kde je nejbližší pohotovost?

Jednoho večera mi můj zahraniční kamarád zavolal, zda bych mu nepomohla a neodvezla ho na nejbližší pohotovost, kde bych mu asistovala jako překladatelka. Důvodem bylo, že se necítil dobře a měl bolesti na hrudi. Samozřejmě jsem neváhala ani na vteřinu a za pár minut jsme byli na urgentním příjmu místní nemocnice.

Kašel sem, sopel tam

I když bylo pozdě večer, čekárna byla plná lidí, avšak vzhledem k akutním bolestem mého kamaráda jsme byli vyzváni ke vstupu do lékařské vyšetřovny přednostně.
Kamarádovi byl změřen tlak, EKG a dle výsledků se slovy doktora nejednalo o infarkt. Následovaly však tři hodiny na lůžku s infuzí a výzva k hospitalizaci. Kamarád nakonec podepsal reverz a uhradil platební kartou na místě poplatek za ošetření na pohotovosti. Jaký?

Foto: Kristýna Nováková soukromý archiv

Faktura za služby pohotovosti v ČR.

Po odchodu z pohotovosti se mi honilo hlavou, jak vděčná jsem za naše povinné zdravotní pojištění. Také jste toho stejného názoru jako já?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz